آمریکا چگونه کمک های جهانی برای افغانستان را حیف و میل می کند؟

اداره بازرسی ویژه آمریکا در افغانستان در گزارشی اعلام کرد که پنتاگون صدها میلیون دالر را در پروژه های افغانستان حیف و میل کرده است.

آمریکا چگونه کمک های جهانی برای افغانستان را حیف و میل می کند؟به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان در گزارشی اعلام کرد که پنتاگون صدها میلیون دالر را در پروژه های افغانستان حیف و میل کرده است.

این اداره در گزارش خود آورده است: وزارت دفاع آمریکا در برنامه بازسازی در افغانستان ۶۷۵ میلیون دالر را ضایع کرده و یا در پروژه‌های کوتاه مدت و بدون نتیجه به مصرف رسانده است.

بر اساس این گزارش، از مجموع  ۸۲۳ میلیون دالری که کنگره آمریکا از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۴ میلادی به منظور  رشد اقتصادی و توسعه محلات افغانستان اختصاص داده بود، ۶۷۵ میلیون آن در پروژه هایی به مصرف رسیده است که به دلیل نگرانی های امنیتی، طرح و برنامه نامناسب و سایر مشکلات، ناتمام باقی مانده اند.

اداره بازرسی ویژه آمریکا در افغانستان افزوده است که این اداره از ۸۹ قرارداد پنتاگون فقط ۴۳ قرارداد را بررسی کرده است.

در این گزارش تصریح شده که وزارت دفاع آمریکا نتوانسته است اسناد معتبری برای تاثیرگذاری فعالیت خود در خصوص پروژه های مذکور ارائه نماید.

این نهاد بر انتقاد‌ مردم افغانستان مبنی بر عدم تاثیرگذاری کمک های جامعه جهانی در بهبود وضعیت زندگی مردم و حیف و میل شدن این کمک ها توسط ادارات خارجی مهر تایید زده است.

کارشناسان بر این باورند که کمک های جامعه جهانی به افغانستان توسط خارجی ها و برخی افراد وابسته به آنها در داخل افغانستان حیف و میل شده و به هیچ وجه برای بازسازی افغانستان به مصرف نمی رسد.

به عقیده کارشناسان، ادارات خارجی با قراردادهای صوری و فاقد پشتوانه عملی، مبالغ سنگینی از کمک های جهانی را برای خود بر می دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.