انعقاد 310 مگاوات قرارداد تولید برق خورشیدی در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: ۳۱۰ مگاوات قرارداد تولید برق خورشیدی در استان بسته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی افزود: ۳۱۰ مگاوات قرارداد تولید برق خورشیدی در استان بسته شده که ۳۰مگاوات آن در جاجرم اجرایی شده و ۱۰مگاوات نیز تا نوروز بهره برداری می شود.

وی با اشاره به  اینکه هدف گذاری ما در توسعه خراسان شمالی تا افق 1404، رسیدن به ده استان برتر است ، افزود:برای تحقق این مهم، واحدهای جدید تولیدی ایجاد می کنیم و واحدهای راکد را فعال می کنیم.

صالحی با بیان اینکه طرح جامع سرمایه گذاری خراسان شمالی تدوین شده است گفت: با توجه به خشکسالی، کشاورزی ما باید دانش بنیان شود.

استاندار اظهار کرد: بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ارزان قیمت برای روستاها و تعاونی ها در استان اختصاص یافت.  همچنین الگوهایی مثل روستاهای سبز، بدون بیکار و هدف گردشگری را تعریف کرده ایم.

صالحی افزود: یکی از هدفگذاری های ما تبدیل خراسان شمالی به پایتخت موسیقی مقامی ایران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

آغاز عملیات اجرایی راه آهن جوین اسفراین بجنورد به شیروان، حل مشکل تامین سرمایه وعملیات اجرای راه آهن مشهد، بجنورد، گرگان و توسعه زیرساخت های صنعت ومعدن و همچنین حل مشکلات نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه بجنورد و تبدیل آن به فرودگاه باری شمال شرق کشور از دیگر نکات مورد اشاره صالحی بود.

انتهای پیام/آ

دستیابی استان خراسان شمالی به جمع ده استان برتر

برچسب ها: اشتغال ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.