اختصاص ۲ میلیارد دلار برای رفع مشکل پسماند گیلان و مازندران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اختصاص ۲ میلیارد دلار از سوی دولت برای رفع مشکل پسماند دو استان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: دولت امسال ۲ میلیارد دلار برای حل مشکل زباله گیلان و مازندران اختصاص داده است ودر صورت تصویب مجلس شورای اسلامی این مشکل به زودی دردو استان شمالی رفع خواهد شد.

وی افزود: پسماند مشکل اصلی دو استان شمالی گیلان و مازندران است و باید هر چه سریعتر در خصوص رفع این مشکل چندین ساله اقدام شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به لزوم به کارگیری صنعت سازگار با محیط زیست گیلان گفت: افزایش تعداد فارغ التحصیلان بیکار دراستان ضرورت بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید در صنعت استان را دو چندان می‌کند تا ضمن حفظ محیط زیست ایجاد اشتغال پایدار داشته باشیم.

آیت الله  قربانی نماینده ولی فقیه درگیلان و امام جمعه رشت در این دیدارگفت: محیط زیست استان شکننده است و در سال‌های گذشته در حق محیط زیست این استان کوتاهی شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های زیست محیطی گیلان افزود: گیلان تنها متعلق به گیلانیان نیست و همه ایران از مواهب طبیعی این استان بهره مند می‌شوند و این امر ضرورت توجه و صیانت از موهیت‌های زیست محیطی استان را بیشتر می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در گیلان همچنین به خدمات دولت در بخش‌های مختلف هم اشاره کرد وگفت: باید از فرصت خدمت گذاری برای مردم بهره گرفت.

مصطفی سالاری استاندارگیلان هم در این نشست تصریح کرد: گیلان ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های زیست محیطی دارد و باید با در نظر داشتن شرایط زیست محیطی استان در خصوص توسعه اشتغال به ویژه از طریق توسعه گردشگری همت کنیم.

انتهای پیام/ق

حل مشکل پسماند ۲ استان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.