رئیس سیا: هدف از دیدار مقام اطلاعاتی روس و آمریکایی، امن نگاه داشتن آمریکاست

مایک پومپئو از دیدار‌های مقامات آمریکایی با همتایان روس آن‌ها دفاع کرد و گفت این ملاقات‌ها با هدف امن نگاه داشتن آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پومپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، روز پنجشنبه از دیدار‌های انجام شده با مسئولان دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه دفاع کرد.

او گفت: ما به صورت دوره‌ای با همتایان اطلاعاتی خود در روسیه دیدار می‌کنیم. دلیل این دیدار‌ها همان دلیلی است که در گذشته مسئولان اطلاعاتی روسیه و آمریکا را کنار هم گرد می‌آورده است. هدف از این دیدار‌ها امن نگاه داشتن آمریکاست.

رئیس سازمان سیا همچنین تصریح کرد: ما درباره مسائل بسیار بغرنجی که آمریکا و روسیه در خصوص آن‌ها منافع همسویی ندارند گفتگو می‌کنیم. ما در این دیدار‌ها به طور جدی از منافع آمریکا دفاع می‌نماییم و هیچ امتیازی نمی‌دهیم.

منابع آگاه اعلام کردند سرگئی ناریشکین، رئیس آژانس اطلاعات خارجی روسیه، با دان کوتز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، و شمار دیگری از مسئولان اطلاعاتی این کشور در خارج از واشنگتن دیدار کرده است.

ناریشکین در سال ۲۰۱۴ و به دنبال وضع تحریم‌های آمریکا علیه مسکو در فهرست افراد حقیقی و حقوقی روس قرار گرفت که مشمول این تحریم‌ها هستند.

رئیس سازمان سیا این اظهارات را بعد از آن ایراد کرد که در چند روز پیش اخباری منتشر شد مبنی بر این که مسئولان اطلاعاتی آمریکا با یکی از مقامات اطلاعاتی روسیه که نام وی در فهرست تحریم‌های واشنگتن قرار دارد، دیدار کرده‌اند.

انتهای پیام/

دفاع پمپئو از دیدار مسئولان اطلاعاتی آمریکا با همتایان روسشان

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار