امام جمعه اصفهان:

ابرقدرت‌ها از توان موشکی ایران می‌ترسند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ابرقدرت‌ها از توان موشکی ایران می‌ترسند، گفت: پیشرفت‌های ما زمانی اتفاق افتاده که دشمنان سخت‌ترین توطئه‌ها و تحریم‌ها را علیه کشور ما روا داشته‌اند.

  به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: خودم و همه شما را به تقوای الهی دعوت می‌کنم؛ باید از گناهان زبانی پرهیز کنیم چون سبب بسیاری از مشکلات هستند.

وی ادامه داد: برخی کارها جلوی بصیرت انسان را می‌گیرند و رفیق نادرست یکی از موانع است و قطعا انسان‌ اثر‌پذیر است و رفیق از کسانی است که روی انسان‌ تأثیر می‌گذارد؛ برای شناخت انسان‌ها باید به دوستان او نگاه کرد و با توجه به ویژگی‌های دوستان به شناخت در مورد وی‌ رسید.

امام جمعه اصفهان افزود: از حقوق فرزندان بر پدر این است که مرد باید مادر خوبی برای او انتخاب کند و به فکر آینده باشد؛ مادر نقش زیادی در تربیت فرزندان دارد و در انتخاب همسر باید توجه ویژه‌ای کرد؛ رفیق بد شکل بسیار خوبی دارد اما اثر قبیحی دارد و باید در انتخاب رفیق توجه زیادی کرد و باید با افرادی رفیق شد که در خانواده‌های باکرامت بوده‌اند.

وی گفت: از مردم اصفهان تشکر می‌کنم که هر دو فاطمیه رو به خوبی برگزار می‌کنند و به حضرت فاطمه (س) احترام می‌گذارند؛ ایشان به ما درس دادند که چگونه با پدر و همسر رفتار کنیم.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: آیت‌الله عبودیت که هفته قبل از دنیا رفت همه عمر را در حال تحصیل و یادگیری علوم دینی سپری کرده بود و وفات وی‌ را تسلیت می‌گویم.

وی افزود: همه پیشرفت‌های ایجاد شده پس از انقلاب بسیار زیاد بوده است و البته می‌توانست این پیشرفت بیشتر باشد و نباید بی‌انصاف باشیم و فراموش‌‌ کنیم که حکومت جمهوری اسلامی کار‌های بزرگی را انجام داده است؛ اکثر روستا‌ها امکانات مختلف مانند برق، گاز و تلفن دارند.

امام‌جمعه اصفهان خاطر‌نشان کرد: در مسائل زیادی چون پزشکی، علمی و هوا‌فضا پیشرفت‌های خوبی ایجاد شده است و اولین ماهواره ایران به نام امید 13 بهمن سال 87 به فضا پرتاب شد و پس از 3 ماه انجام مأموریت به زمین بازگشت و بعد از آن ماهواره‌های دیگری نیز پرتاب شد.

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: در حوزه تسلیحات جنگی چیزی نداشتیم ولی الان موشک می‌سازیم، هر موشکی به هدف می‌خورد می‌گویند ساخت ایران است؛ موشک‌ را از کشور خودمان به دیر‌الزور زدیم، نباید این سربلندی‌ها را فراموش کنیم چرا که ابر‌قدرت‌ها از موشک ما می‌ترسند؛ از ابتدا تاکنون دشمنی دشمنان زیاد شده است و با وجود تحریم‌ها، شیطنت‌های هر روزه آمریکا و جنگ هشت ساله این پیشرفت‌ها حاصل شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: با وجود ضرر‌های تحریم‌ها به آن‌ها اعتنا نمی‌کنیم و با همین حال پوز‌ آن‌ها را به خاک می‌مالیم؛ باید همواره استقامت کرده و اگر در مشکلات تحمل کنیم در جاهای دیگر پیروزی به دست می‌آوریم؛ تحریم‌ها نمی‌گذارد به خوبی جلو برویم اما باید از این تپه‌ها عبور کنیم.

امام‌جمعه اصفهان یاد‌آور شد: نیروی هوایی در 19 بهمن 57 افتخارآفرینی کردند و خود شاهد عبور آن‌ها از خیابان ایران بودم؛ نیرو‌های مسلح باید از دولت وقت می‌ترسیدند اما دل به دریا زدند و سربلندی‌ را برای خود و کشور رقم زدند، این اتفاق سرعت زیادی به تحقق انقلاب داد و در این زمان مردم اشک شوق می‌ریختند.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: انسان‌هایی فاسقی هستند که از غرب دستور می‌گیرند، زنی که در یک خیابان روسری خود را برداشته است، دستوری است و می‌خواهند حجاب را از نظر مومنان کم‌رنگ کنند؛ وقتی انسان به گناه مأنوس شویم نسبت به آن بی‌باک می‌شویم و رفیق گناهکار انسان را به گناه می‌کشاند.

وی بیان داشت: نماز و مردانگی از ویژ‌گی‌های دوستان خوب است و اگر در انتخاب رفیق از صحبت‌های ائمه پیروی کنیم، متضرر نخواهیم شد و دچار رفیقان بد نمی‌شویم و در روز قیامت دوستان به غیر از متقین با یکدیگر‌ دعوا دارند.

 

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار