یک مهاجر افغان، عامل درگیری خونین در منطقه کاله فرانسه

پلیس فرانسه در جستجوی یک تبعه افغان است که گمان می‌رود در یکی از درگیری‌های خشونت آمیز در بندر کاله دست داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس فرانسه در جستجوی یک تبعه افغان است که گمان می‌رود در یکی از درگیری‌های خشونت آمیز پنجشنبه در بندر کاله در شمال فرانسه دست داشته است.

این مرد که ۲۷ سال دارد، مظنون تیراندازی به مهاجران اریتره‌ای نزدیک بیمارستان کاله است جایی که پنجشنبه بعد از ظهر توزیع غذا بین مهاجران صورت گرفت.

چهار مهاجر اریتره‌ای که بین ۱۶ تا ۱۸ سال دارند به ضرب گلوله زخمی شدند. منبعی آگاه اعلام کرد همه این چهار نفر در وضعیت بین مرگ و زندگی هستند. آن‌ها از ناحیه گردن، قفسه سینه، شکم و نخاع آسیب دیده‌اند.

سه نزاع پی در پی پنجشنبه بعد از ظهر و اوایل غروب بین مهاجران افغان و اریتره‌ای ۲۱ زخمی بر جا گذاشت و پنج نفر هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.

ژرار کلمب، وزیر کشور فرانسه که به کاله رفته است با ابراز تأسف از این وقایع گفت: «این درجه از خشونت هرگز پیش‌تر دیده نشده بود.»

این سنگین‌ترین آمار از اول ژوییه ۲۰۱۷ است که نزاع میان مهاجران ۱۶ زخمی بر جای گذاشت. آخرین زد و خورد بین مهاجران که تیراندازی در آن صورت گرفت به ۲۵ نوامبر ۲۰۱۷ بر می‌گردد که دو گروه افغان در یک تسویه حساب احتمالی به تبادل تیراندازی پرداختند. در این درگیری پنج نفر زخمی شدند.

بر اساس آخرین آمار انجمن‌های مهاجران، حدود ۸۰۰ مهاجر در حال حاضر در کاله زندگی می‌کنند. فرمانداری کاله آمار مهاجران فعلی کاله را بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر تخمین زده است.

انتهای پیام/

مهاجر افغان پنج مهاجر دیگر را به گلوله بست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار