نماینده حزب ای کی ترکیه گفت: احزاب سیاسی می‌توانند نقش مهمی در نابودی افراط‌گری داشته باشند.

احزاب نقش مهمی در نابودی افراط‌گری دارندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عفیف دمیرکیران نماینده حزب ای کی ترکیه ‌در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم که از صبح امروز جمعه ۱۳ بهمن در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: امروز دور هم جمع شدیم تا صلح را بین کشورهای مختلف توسعه دهیم.

نماینده حزب ای کی ترکیه ادامه داد: همه اعضای حزب ICAPP قصد دارند عدالت را در جهان توسعه دهند.

وی با بیان این که در جهان امروز توسعه باید برای همه افراد یک جامعه باشد، گفت: زمانی که احزاب سیاسی با یک دید به مردم کشور خود نگاه می‌کنند باعث می‌شوند اعتماد به وجود آید و مردم نیز به آنها با همین نگاه بنگرند پس احزاب سیاسی می‌توانند نقش مهمی در نابودی افراط‌گری داشته باشند.

دمیرکیران با بیان این که امروزه کشورها درگیر جنگ داخلی و مشکلات زیادی هستند، افزود: افراط‌گرایی در حال حاضر مناطق زیادی را گرفته است و برای نابودی آن نیاز به همکاری جهانی است.

نماینده حزب ای کی ترکیه با اشاره به این موضوع که امروزه افراط‌گری در کنار راه ابریشم شکل گرفته است، تصریح کرد: مرزهای ترکیه به خاطر افراطی‌گرایی داخل سوریه تهدید می‌شد و امروز هم این تهدید توسط پ.ک.ک صورت می‌گیرد و ما برای دفاع از مرزهای خود وارد مبارزه شدیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برخی صحبت‌ها درباره اینکه اقدام ترکیه خود نوعی افزایش خشونت است، خاطر نشان کرد: ما به خاطر ایجاد صلح پایدار به مقابله با افراط‌گرایی‌های اخیر پرداخته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار