وزیر صنعت دریزد؛

ایجاد اشتغال برای 50 نفر در کارخانه گندله بافق

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: طرح گندله فلات مرکزی بافق با ظرفیت سالانه 400هزار تن گندله به عنوان طرحی پژوهش محور و کم آبخواه برای بیش از 50نفر اشتغال ایجاد کرده است .

 وزیر صنعت،معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  از اقبال رو ربه رشد سرمایه گذاری در کشور خبر داد و گفت: در 10ماه اخیر تقاضای جواز تاسیس واحدهای صنعتی و معدنی نسبت به سال قبل 23درصد رشد داشته است .

شریعتمداری افزود:طرح گندله فلات مرکزی بافق با سرمایه گذاری بیش از 17میلیارد تومان ازسوی بخش خصوصی راه اندازی شده است و برای تولید محصول گندله نیازی به آب ندارد.

وی افزود: طرح گندله فلات مرکزی بافق با ظرفیت سالانه 400هزار تن گندله به عنوان طرحی پژوهش محور و کم آبخواه برای بیش از 50نفراشتغال ایجاد کرده است .

محمد رضا شریعتمداری افزود: با وجود مشکلات بخش صنعت در کشور ، بخش خصوصی همچمان علاقمند به سرمایه گذاری در بخش واحدهای تولیدی است .

تلاش برای شرایط مطلوب  رونق تولید واحدهای صنعتی

وی همچنین با بیان برخی از مشکلات واحدای صنعتی و جوار معدنی خاطر نشان کرد: تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی، نرخ سود تسهیلات اعطایی ،مهترین مشکلات این واحدها به خصوص واحدهای صادرات گرا ست .

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین گفت : این مشکلات در بودجه سال 97دولت پیش بینی شده است و تا با افزایش سرمایه بانک ها شرایط مطلوب تری برای رونق تولید واحدهای صنعتی فراهم شود.

وی گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی مابه التفاوت نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدهای به ویژه واحدهای صادرات گرا اختصاص می باید تا شرایط آسانتری برای ادامه فعالیت های تولید داشته باشند.

شریعتمداری در زمینه تامین خوراک واحدهای جوار معدنی تصریح کرد: به دلیل از هم بریدگی زنجیره ارزش در صنعت فولاد و عدم وجود توازن در زنجیره فولاد نه تنها برای استان یزد بلکه برای واحدهای صنعتی تمام کشور مشکلاتی را به وجود آورده است .

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان داشت : تلاش می کنیم تا تمهیدات لازم برای تامین خوراک واحدهای صنعتی فراهم شود .

وی گفت: تامین خوراک همه واحدهای صنعتی که مجوزفعالیت تاسیس دارند ،تضمین شده است و راحل نهایی این مشکل اکتشافات جدید است که در حال پیگری این موضوع و برنامه ریزی آن هستیم .

افزایش  فولاد خام در کشور 

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:طی چندسال اخیر ظرفیت تولید فولاد خام در کشوراز 500هزار تن به 33میلیون تن رسیده است که با این افتخار بزرگ کشور تواسته جایگاه چهاردهم فولاد جهان را از آن خود کند.

محمد شریعتمداری افزود:اکنون مجموعه تولید فولاد خام 110میلیون تن ظرفیت تولید زنجیره فولاد در کشور با بیش از 57درصد پیشرفت فیزیکی در حال فعالیت است که مجموعه ای از کارو تلاش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کشور در 9ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه یکسال اخیر در تقاضای تامین واحدهای صنعتی رشد 23درصدی داشته است بیان داشت:فضای خوبی نیست و باید تلاش بیشتر شود اما با تمام این محدودیت ها تقاضای تامین برای واحدهای صنعتی رو به رشد است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت دربافق گفت:روند سنگ آهن در کشور بدنیست و معادن بزرگ سنگ آهن در کشور شناسایی شده اما مانند نمونه های مشابه در سطح زمین نیستند و کمی در اعماق زمین هستند.

شریعتمداری تصریح کرد:در جنوب استان یزد یک ظرفیت بزرگ سنگ آهن دیگری شناسایی شده که با رگه های بهتری به سطوح بالتری خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با تولید 30میلیون تن اهن اسفنجی رتبه اول در جهان را دارا هستیم خاطرنشان کرد:در بین دنیا بهترین شرایط را داریم به طوری که در سال 2016تولید فولاد در دنیا 1درصد رشد داشته اما در ایران 11درصد رشد داشته است و در سال 2017ایران با رشد 6درصدی نیا 22درصد رشد تولید فولاد داشته است.

وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود:تمامی این فعالیت ها نشان می دهد که کار و تلاش در کشور جریان دارد و آینده کشور درخشان است که این اقدامات بخشی از صنعت و معدن است که متکی به معادن طبیعی است و باید ذخایر خود را حفظ کنیم و به سمت دانش صنعتی برویم و توسعه فعالیت های صنعتی را به سمت نوآوری سوق دهیم.

شریعتمداری بابیان اینکه یکی از مهمترین ضعف های ما سنگ آهن است گفت:در زنجیره های تولید فولاد کشور در رابطه با اکتشافات باید کارهای جدیدی صورت بگیرد و واحد های جدیدی فولاد در زمینه پایین دست به سمت دریاها بروند و واحدهای مستقیم را باید در کنار دریاها تولید کرد.

وی بااشاره به ایام الله دهه فجر سخنانی رادررابطه بادستاورد های مهم انقلاب از سوی ملت ایران ارائه داد و افزود:این نظام بر اساس مردم سالاری دینی اداره می شود و همه بایدتلاش کنیم کشورخود را بهتر از پیش بسازیم و از همه امکانات در سایه اتحاد بین ملت جلو برویم و در مسیر شعارانقلاب گام برداریم.

وزیر صنعت،معدن و تجارت بیان داشت:فعالیت های صنعتی کشور با مشکلاتی مواجه است که بخشی در درون فعالیت های صنعتی و تجاری کشور وبخشی مشکلات برون زا و ناشیاز فعالیت دیگر دستگاه ها است.

 

انتهای پیام/ ی

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار