هنر انقلاب محدودشدنی نیست

یک شاعر بهاری گفت: همانطور که نمیتوان انقلاب اسلامی را محدود کرد هنر انقلاب نیز محدودشدنی نیست.

هنر انقلاب محدودشدنی نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی طراوتی،شاعر بهاری گفت: مسئله انقلاب اسلامی فراگیر است و همین امر موجب می شود تا نتوان دامنه محدودی برای هنر انقلاب هم متصور شد.

وی پایبندی به ارزش های انسانی و برجسته نمودن آنها و پرداختن به فضائل اخلاقی را از مهم ترین مشخصه های هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: هنر انقلاب مکتب جداگانه ای دارد که در عین اینکه نمیتوان گفت تافته ی جدابافته ای از سایر حوزه هاست اما دارای پیام های روشنی از جنس انقلاب است.

مهدی طراوتی اظهار داشت: به اعتقاد من به دلیل وسعت دامنه ی این گونه ی هنری، نمیتوان به جمع بندی قاطعی در خصوص پیشرفت ها و ضعف های آن در سالهای گذشته رسید اما در خصوص ایجاد جریان اجتماعی که از رسالت های هنرانقلاب بوده است توانسته در برخی حوزه ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی ادامه داد: هنر انقلاب در زمینه شعر، داستان و سینما با عنوان سینمای متعهد فعال تر از سایر حوزه های هنری عمل کرده است.

شاعر مجموعه غزلهای «جغرافیای چشمها» سرمایه گذاری بر روی هنر انقلاب را، راه برون رفت از کلیشه های رایج در این عرصه عنوان کرد و افزود: اشراف به آثار هنری گذشته که از طریق مطالعه حاصل میشود و تکیه بر خلاقیت میتواند به نسل جدید که انقلاب اسلامی را لمس نکرده است در خلق آثار هنری کمک کند.

وی اضافه کرد: برای صدور انقلاب به خارج از مرزها در سالهای گذشته برنامه ریزی منسجمی انجام نشده است و این امر موجب شد هنر انقلاب نتواند آنطور که باید در زمینه بین المللی مطرح شود.

طراوتی با اشاره به اینکه هنر انقلاب در حال پوست اندازی ست بیان کرد: اگر در دهه های ۶۰ و ۷۰ تمرکز دشمن بر روی دشمن زمینی بود در سال های اخیر مسئله ی دیگری به نام فضای مجازی مطرح شده است و هنر انقلاب اگر میخواهد حرفی برای گفتن داشته باشد باید لباس تازه ای بر تن کند.

انتهای پیام/ ش

مسئله انقلاب اسلامی فراگیر است

برچسب ها: شعر ، حوزه هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.