کاهش ۲۷درصدی جرائم خشن در شرق استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:شرق استان کرمان نسبت به سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی در زمینه جرائم خشن را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده انتظامی استان کرمان در اختتامیه طرح یار مهربان و پاکسازی جنوب و شرق استان کرمان ضمن تشکر از اعضای شورای تأمین،دستگاه قضا،ائمه جمعه،آموزش و پرورش ،فرهنگ و ارشاد و اصحاب رسانه گفت:وجه تمایز این رزمایش مبحث طرح اجتماعی و یار مهربان است که باهمکاری همه دستگاه های اجرایی با موفقیت با پایان رسید.

وی به آمار کشفیات این عملیات که در ۱۱ استان جنوب و شرق اجرا شد، اشاره کرد و افزود:در این عملیات مشترک ۲۱قاتل فراری دستگیر،سه تن و ۸۰۰کیلو گرم موارد مخدر،۳۵۵ مورد کشف سرقت،۲۱ دستگاه خودروی سرقتی ،۴۱ دستگاه موتور سیکلت کشف شد.

سردار بنی اسدی فر تصریح کرد:سهم جنوب و شرق در این عملیات ۸۹ درصد مورد درگیری با اشرار ،۷۵ درصد تیر اندازی،۶۳درصد آدم ربایی٬ ۹۱ درصد قتل مسلحانه ،۸۵درصد سرقت مسلحانه است.

فرمانده انتظامی استان کرمان اظهار کرد:جمع جرائم خشن در جنوب و شرق استان ۵۵ درصد می باشد که این آمار نگران کننده ای است ،که نسبت به سال گذشته در شرق استان کرمان در این زمینه ۲۷ درصد و در جنوب ۱۶ درصد کاهش داشتیم .

همچنین خلیل همایی مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان در این آیین گفت:امنیت تا امروز متوجه نیروهای امنیتی و قضایی بوده و امنیت اجتماعی نیاز به مشارکت دستگاه های مختلف دارد و روحانیت، ارشاد ،سازمان تبلیغات، دانشگاه و... از ارکان امنیت اجتماعی هستند.

وی افزود: کشور ما بهترین وضعیت را در امنیت دارد، مرزداران ما ارتش و سپاه و نیروی انتظامی جلوی عوامل تروریستی را گرفتند و کشور ایران نسبت به کشور های هم جوار بهترین وضعیت امنیتی را دارد.

همایی تصریح کرد : دانش آموزان هم در زمینه امنیت تکالیف و مسئولیتی دارند و اگر بخواهیم در کشور توسعه اتفاق بیفتد باید همه باهم مشارکت کنیم همانطور که نیروی انتظامی عمل کرده و همه باید با این انگیزه کار کنند.

وی گفت : در زمینه قتل امسال درکل استان بیش از ۲۲ درصد کاهش داشتیم اما ‌در برخی شهرستان ها این روند رو به افزایش بوده و براساس نوع جرائم باید دسته بندی کنیم اگر شهرستانی سطح خشم زیاد بود علت بروز خشم را بررسی کنیم.

همایی افزود:هرچه امنیت بیشتر شود اشتغال و رونق اقتصادی نیز بیشتر می شود.

مدیر کل  امنیتی انتظامی استانداری کرمان با بیان اینکه مردم هم مرجع و هم هدف امنیت هستند اظهار کرد : اگر بخواهیم ایجاد اشتغال و امنیت پایدار داشته باشیم باید همه دستگاه های اجرایی در زمینه امنیت اجتماعی مشارکت داشته باشند.
انتهای پیام/ی

هرچه امنیت بیشتر شود اشتغال و رونق اقتصادی نیز بیشتر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار