بهره برداری از چهار طرح علمی در دانشگاه هرمزگان

در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی چهار طرح علمی در دانشگاه هرمزگان به بهره برداری رسید و از ۲ دستاورد پارک علم و فناوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، علی اکبر شیخی رییس دانشگاه هرمزگان گفت:کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، مجتمع آزمایشگاه‌های علمی و تحقیقاتی، ابر رایانه محاسبات داده‌های سنگین و مرحله دوم دانشکده فنی و مهندسی از طرح‌هایی بود که با هزینه ۱۵ میلیارد و ۴ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: تجاری سازی ماسک جلبک دریایی و مرکز فروش آنلاین ماهی و میگو نیز از دستاورد‌های پارک علم و فناوری هرمزگان است که امروز به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد با ظرفیت ۸۰ هزار جلد کتاب و با مساحت سه هزار و ۹۰۰ مترمربع ساخته شده است.

شیخی افزود: مجتمع آزمایشگاه‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه نیز دارای ۱۰ آزمایشگاه در حوزه‌های مختلف علمی است که در زمینی به مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخته شد.

وی گفت: ابررایانه محاسبات داده‌های سنگین این دانشگاه نیز توانایی محاسبات سریع در حوزه‌های علمی به ویژه فیزیک، ریاضی و مکانیک را دارد.

علی اکبر شیخی با اشاره به اینکه این دانشگاه جزء ۱۰ دانشگاه کشور است که امکان بهره مندی از این ابر یارانه را دارد گفت: توانایی این ابر رایانه معادل ۱۵۸ رایانه معمولی است.

وی افزود: مرحله دوم دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه نیز دارای ۸ کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۳۶۰ دانشجو است.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در این مراسم گفت: ماسک جلبک دریایی که امروز رونمایی شد از جلبک‌های بومی خلیج فارس تهیه شده که برای ساخت آن ۱۵ سال کار علمی و تحقیقاتی صورت گرفته است.

علی فتا افزود: این ماسک برای معالجه جوش، لک و شادابی پوست صورت و بدن استفاده می‌شود.
در این مراسم قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: این دستاورد‌های می‌تواند برای شروع تولید علم و فناوری

در دانشگاه هرمزگان و دانشگاه‌های کشور باشد تا دانشگاه علاوه بر وظیفه تربیت نیروی انسانی با دانش در زمینه تولید علم نیز گام‌های بلندی بردارند.

عبدالرضا باقری افزود: در تلاش هستیم که با همکاری صنایع بزرگ هرمزگان و با استفاده از امکانات آن‌ها در جهت مهارت آموزی دانشجویان استان حرکت کنیم.
انتهای پیام/ف

رونمایی از دو دستاورد پارک علم و فناوری هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار