واحدهای صنعتی گلپایگان درجذب نیرو رکورد زدند

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان گفت: در سال جاری برخی واحدهای صنعتی گلپایگان از جمله سردسار خودرو در ایجاد اشتغال شهرستان ،با جذب 120 نیرو رکورد زدند.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان    محسن اتحادی اظهار کرد: در سال جاری 12 پروانه صادر شده که از این تعداد 3 پروانه منجر به صدور و مابقی مربوط به اصلاح بوده که با صدور این 3 پروانه زمینه اشتغال 55 نفر فراهم شده است.

وی افزود: در سال جاری برخی واحدهای صنعتی از جمله سردسار خودرو با افزایش 120 نیرو، رکورد جذب نیرو در ایجاد اشتغال شهرستان را شکست.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با بیان اینکه فعالیت شرکت دیار خودرو در سال 86 با 15 نیرو آغاز شد و اکنون حدود 300 نیرو در این شرکت اشتغال دارند، افزود: با انعقاد قرار داد از سوی یک شرکت چینی برای تولید خودروی برقی در آینده شاهد توسعه و ترقی این شرکت خواهیم بود.

وی گفت: در شهرستان گلپایگان 20 واحد صنعتی در بخش تولید خودرو فعالیت دارد، بهران‌محور زیر مجموعه مگاموتور از بزرگترین کارخانه‌های صنعتی گلپایگان با 570 نیرو مشغول فعالیت است.

اتحادی ادامه داد: سردساز خودرو، نصیر ماشین، سازه ترمز، صنعت پژوهان کیان، نصیر کیانگ از دیگر صنایع شهرستان است، همچنین واحدهایی در زمینه تولید لوازم خانگی، واحد صنعتی پلیمر، تک ستاره، البرز ستاره، گلسار، لوله گستر، شیرآلات، ذوب فلزات و آلومینوم و واحدهای تولید لبنی در شهرستان فعال  است، این صنایع در کل زمینه اشتغال 4500 نیرو را در شهرستان فراهم کرده است.

وی در ادامه گفت: چرخ محرک کشور تولید و اشتغال در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی و تبدیلی است.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با بیان اینکه 9 واحد لبنیات صنعتی و 70 واحد صنفی در شهرستان فعالیت دارد، گفت: خوشه صنعتی با  نشان تجاری لبنیات گلپایگان با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و شبکه بهداشت و درمان در حال فعالیت است.

اتحادی با اشاره به اینکه در حال حاضر 110 واحد نانوایی از نوع  تافتون، لواش، سنگک و بربری در شهرستان فعالیت دارد، افزود: ماهانه 16 هزار و 800 کیسه آرد 40 کیلویی به صورت یارانه‌ای بین نانوایان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با هدف کیفیت بخشیدن در تهیه نان آموزش همگانی برای نانوایان برگزار می‌شود، گفت: حدود 4 هزار 600 صنف مختلف در شهرستان فعالیت دارد که در سال جاری 2900 بازرسی از این تعداد صنف انجام شده و 320 پرونده در خصوص کم‌فروشی و خودداری از درج قیمت تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان با اشاره به بازرسی مستمر این اداره از   60 رستوران  فعال در شهرستان گلپایگان ، افزود: سلامت مردم، و سالم و بهداشتی بودن غذا خط قرمز اداره صنعت، معدن و تجارت است.

وی با اشاره به اینکه 1800 نفر مشمول بیمه قالی بافی شدند، افزود: برای طرح مشاغل خانگی 800 میلیون تومان اعتبار به شهرستان اختصاص داده شده که تاکنون 24 فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.