اخطاریه پایش زیست محیطی به139 واحد صنعتی در کاشان

413 واحد صنعتی در کاشان با اخطار به 139 مورد آن پایش زیست محیطی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، در گفتگو با خبرنگاران ، گفت :21 مورد از این تعداد نیز منجر به نمونه برداری و آنالیز در آزمایشگاه این اداره شد.

محمود قهرمانی، 15 مورد ماموریت پایش شبانه را نیز طی 9 ماه گذشته یادآورشد و افزود :تعدادی از واحدهای صنعتی با توجه به رفع معضلات زیست محیطی و رعایت و ضوابط از لیست صنایع آلاینده خارج شد.

دستگیری 46 شکارچی با ادوات شکار

به‌گفته‌وی، 6 هزار نفر ساعت گشت و کنترل مناطق آزاد و حفاظت شده قمصر و برزک توسط یگان حفاظت محیط زیست با 46 مورد دستگیری متخلفین شکار و صید و کشف و ضبط 8 قبضه اسلحه مجاز و 5 قبضه اسلحه غیر مجاز به همراه تعداد ادوات شکار و صید از آنها انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان،تبادل3065 نامه اداری و صدور 273 پروانه احداث -بهره برداری و پروانه توسعه برای واحدهای صنعتی و خدماتی را در 9 ماه نخست امسال خاطرنشان کرد.

قهرمانی در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش - ترویج و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در سطح جامعه، مدارس و دستگاه های مرتبط از سیاست ها و اولويت فعالیت ها و اقدام های این اداره است گفت: این فعالیت ها علاوه بر اجرای طرح های مستمر در مناسبتهای زیست محیطی ( روز طبیعت- روز زمین پاک – روز تنوع زیستی و هفته محیط زیست) در طول نه ماهه سال 96 توسط واحد روابط عمومی و آموزش انجام گرفته است.

 اجرای طرح ملی محیط بان و محیط یار در بیش از 120 مدرسه

وی، اجرا و ارتقای طرح ملی محیط بان و محیط یار در بیش از 120 مدرسه ابتدایی و متوسطه شهرستان را تاکیدکرد و گفت: این طرح با آموزش بیش از 8 هزار نفر از دانش آموزان و مربیان اجرا شد.

به‌گفته‌وی،طرح ملی محیط بان و محیط یار با همکاری مثمر ثمر و مستمر اداره آموزش و پرورش شهرستان طی تفاهم نامه منعقد شده بین دو نهاد درراستای آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی بین دانش آموزان اجراشد.

قهرمانی تصریح کرد :این طرح با اجرای برنامه های متنوع آموزشی و فرهنگی از جمله بازدید دانش آموزان و دانشجویان از منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با حضور فعال یگان حفاظت در چندین نوبت انجام شد.

وی در پایان با اشاره به وسعت 60 هزار هکتار تحت مدیریت سازمان در منطقه حفاظت شده قمصر و برزک اظهارداشت: شهرستان کاشان دارای حدود 1200 واحد صنعتی خدماتی و 80 معدن فعال و همچنین 241 مرغداری است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار