قائم مقام وزیر بهداشت در نشست با هیات بلژیکی:

آمادگی ایران برای سرمایه گذاری مشترک در ساخت بیمارستان با بلژیک

حریرچی گفت: آمادگی کامل جهت سرمایه گذاری مشترک در ساخت بیمارستان مانند فاینانس، مدیریت و ساخت و تجهیزات پزشکی داریم.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست مشترک با هیئت عالی رتبه وزارت بهداشت کشور بلژیک، گفت: وزارت بهداشت ایران با توجه به جمعیت 80 میلیونی در کشور و جمعیت 400 میلیونی در کشورهای مجاور، در خصوص همکاری با کشور بلژیک در حوزه های صادرات و واردات دارو و تجهیزات پزشکی و تولید مشترک علاقه زیادی دارد.

وی افزود: کشور ایران دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه های علمی و بهداشتی- درمانی در دهه های اخیر داشته است که بستر خوبی را برای همکاری های مناسب با کشور بلژیک فراهم می کند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: مردم کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و هیچ ایرانی نیست که برای مسائل پزشکی و درمانی نیازمند اعزام به خارج از کشور باشد ضمن اینکه بیمارانی از کشورهای مجاور و گاهی دورتر نیز برای درمان به ایران سفر می کنند.

معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر 60 دانشگاه علوم پزشکی در کشور وجود دارد و ما تجربه تقریبا منحصر به فردی داریم که دانشگاه های علوم پزشکی با سیستم بهداشتی درمانی ادغام شدند که مسئولیت آموزش و سلامت مردم را درکشور به عهده دارند.

حریرچی با اشاره به رتبه دوم ایران در دستیابی به اهداف توسعه پایدار SDG در چند سال اخیر بنا بر اعلام سازمان ملل، گفت: از تجربیات درخشان بلژیک در حوزه سلامت الکترونیک آگاه هستیم و آمادگی کامل جهت سرمایه گذاری مشترک در ساخت بیمارستان مانند فاینانس، مدیریت و ساخت و تجهیزات پزشکی داریم همچنین می توانیم از طرفیت های خصوصی بلژیک برای تبادل دانش فنی تولید داروهای خاص استفاده کنیم.

حریرچی همکاری های تحقیقاتی و آموزشی از جمله تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور را حوزه های دیگر همکاری دانست و گفت: در آینده نزدیک وزیر بهداشت ایران سفری به بلژیک خواهد داشت که اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد امیدوارم این دیدار و نیز سفر دکتر هاشمی به بلژیک برای دو کشور مفید باشد.

وی خاطرنشان کرد: ایران زمانی جوان ترین جمعیت دنیا را داشت و در حال حاضر همان جمعیت به سمت سالمندی می روند و نیازهای درمانی دارند که باید با توجه به افق 2020 همکاری های تحقیقاتی مشترکی با کشورهای دیگر از جمله بلژیک داشته باشیم و از فناوری های برتر این حوزه برای بهبود بیمارانی که در منزل نگهداری خواهند شد، استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار