مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان:

افتتاح نخستین طرح دهه فجری ثبت احوال اصفهان در دهاقان

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: به مناسبت دهه فجر نخستین طرح فیبر نوری ثبت احوال استان در دهاقان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین غفرانی امروز با حضور در مراسم افتتاحیه طرح فیبر نوری در شهرستان دهاقان اظهار کرد: افتتاح فیبر نوری در شهرستان دهاقان امر شایسته و مبارکی در دهه فجر به شمار می‌رود چرا که ثبت احوال دهاقان از دیتا به فیبر نوری ارتقا یافت و امیدواریم که همه استان را به زودی پوشش دهیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان دهاقان به سبب پیگیری‌ها و شرایط مساعد به عنوان نخستین شهرستان برای ارائه فیبر نوری انتخاب شد که البته افتتاح نخستین طرح ثبت احوال استان اصفهان در دهه فجر به شما می‌رود.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان در جواب به گلایه مسؤولان از ارائه آمار غیرواقعی طلاق در سند توسعه شهرستان گفت: این موضوع مجدد با مسؤولان شهرستانی مطرح و بررسی می‌شود تا راهکار مناسبی اتخاذ شود؛ ما به همین علت از ارائه آمار طلاق خودداری کردیم و برای ازدواج هم به سبب اینکه در ماه‌های محرم و صفر ازدواج صورت نمی‌گیرد و نرخ رشد منفی و مثبت را دگرگون می‌کند، در آخر سال آمار کلی ارائه می‌دهیم.

وی اذعان کرد: لازم است کل دفاتر ازدواج و طلاق استان از طرف ثبت اسناد اعلام و بررسی شود .

غفرانی با بیان این که آمار طلاق شهرستان‌های همجوار نباید به نام دهاقان ثبت شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم دفتر طلاقی از طرف شهرستان‌های همجوار در دهاقان دایر شود تا آمار طلاق آن‌ها به نام دهاقان ثبت نشود.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه 2 میلیون و 100 هزار نفر کارت هوشمند دریافت کرده‌اند، اعلام کرد: به برکت انقلاب در پیرامون کارکرد خود در اوج اقتدار و استقلال کاری هستیم و امروز بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر در استان اصفهان کارت ملی دریافت کردند.

هم‌چنین در ادامه فرماندار شهرستان دهاقان با بیان اینکه آمار بالای ثبت طلاق به نام دهاقان زیبنده شهرستان نیست، افزود: مکاتبه‌هایی با مسؤولان استانی صورت گرفته تا به این آمار غیرواقعی رسیدگی شود.

علی اصغر قاسمیان با بیان اینکه آمار طلاق شهرستان‌های همجوار به نام دهاقان ثبت می‌شود، اذعان کرد: آمار بالای طلاق در استان اصفهان به نام دهاقان ثبت شده که نشان دهنده آسیب بوده و با توجه به اینکه شهرستان‌های همجوار دهاقان دفتر طلاق ندارد و به دهاقان مراجعه کرده و آمار طلاق آن‌ها به نام دهاقان ثبت می‌شود که یا باید دفتر طلاق را ببندیم و یا راهکار دیگری در نظر بگیریم.

وی گفت: شاید لازم باشد اگر حوزه قضائیه دهاقان بوده طلاق به نام خود شهرستان دهاقان ثبت شود و اگر از شهرهای شهرضا و بروجن مراجعه می‌کنند باید به نام شهر خودشان ثبت شود.

فرماندار شهرستان دهاقان از نبود دفاتر طلاق در شهرستان‌های همجوار دهاقان خبر داد و عنوان کرد: شهرستان دهاقان در سال 95 در موضوع طلاق در رتبه آخر قرار گرفته و طلاق در شهرستان همجوار صفر بوده در صورتی‌ که آن‌ها برای ثبت طلاق به دهاقان مراجعه می‌کنند، زیرا دفتر طلاق ندارند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم افتتاحیه پروژه فیبر نوری در شهرستان دهاقان

برچسب ها: ثبت احوال ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار