سالروز دیدار و بیعت بختیاری‌ها با امام خمینی:

۲۰ بهمن ۵۷ روزی ماندگار در تاریخ چهارمحال و بختیاری

۲۰ بهمن سالروز دیدار و بیعت جمعی از اهالی چهارمحال و بختیاری با امام خمینی (ره)، روزی ماندگار در تاریخ پر افتخار این استان است.

۲۰ بهمن ۵۷ روزی ماندگار در تاریخ چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ۲۰ بهمن به واسطه دیدار و بیعت جمعی از اهالی چهارمحال و بختیاری با امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷، روزی ماندگار در تاریخ پر افتخار این استان است.

گفتنی است: جمعی از اهالی و بختیاری‌های غیور منطقه چغاخور، بلداجی و بروجن، روز پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ به وسیله ۱۱ دستگاه اتوبوس برای بیعت با حضرت امام خمینی (ره) عازم تهران شدند.

گروه اعزامی حدود ساعت ۹ و نیم صبح جمعه ۲۰ بهمن ضمن ملاقات و بیعت حضوری با امام خمینی در مدرسه علوی، آمادگی خود را برای حمایت همه جانبه از انقلاب اسلامی اعلام کردند.

این افراد سپس با حضور در مراسم سخنرانی مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر منصوب ایشان در دانشگاه تهران، از دولت موقت هم اعلام پشتیبانی نمودند.

این گروه، شامگاه ۲۰ بهمن بعد از نماز مغرب و عشا و استماع سخنان آیت الله دکتر بهشتی، به سمت استان چهارمحال و بختیاری حرکت کردند که به دلیل حکومت نظامی، مجبور به توقف در شهر مقدس قم شدند.

انتهای پیام/ش

سالروز دیدار و بیعت جمعی از بختیاری‎ها با امام خمینی (ره)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.