مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد؛

توسعه شبکه برق شهری و روستایی استان یزد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت : برای بهره برداری از 73 طرح برق رسانی استان در مجموع 149هزار 679 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد درگفتگو با به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت: بااشاره به بهره برداری 73 پروژه برق رسانی به ارزش 149 هزارو 679 میلیون ریال در استان گفت: در توسعه و احداث شبکه شهری و روستایی 23 پروژه به مبلغ 60969 میلیون ریال ،حوزه اصلاح و بهینه سازی شبکه برق شهری و روستایی 27 پروژه به مبلغ 62856 میلیون ریال ، تامین روشنایی معابر شهری و روستایی 22 پروژه به مبلغ 24354 میلیون ریال وبرق رسانی به مسکن مهر یک پروژه به مبلغ 1500 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

صحتی تعداد مشترکین استان را فراتر از 639 هزار مشترک بیان کرد و افزود: 50 درصد مشترکین توزیع برق را مشترکین صنعتی اختصاص داده و بر اساس آمار ، مشترکین خانگی 22 درصد ، مشترکین کشاورزی 16 درصد و مشترکین عمومی و تجاری 11 درصد مشترکین را شامل می شود.
این مسئول راه اندازی نرم افزار موبایل برق جهت مشاهده اطلاعات صورتحساب و امکان پرداخت صورتحساب و مشاهده سوابق پرداخت و مصرف ، واگذاری خدمات شرکت به بیش از 80 دفاتر پیشخوان خدمات دولت، کاهش زمان واگذاری انشعاب به 3روز و انجام بازدید از محل جهت واگذاری انشعاب با استفاده ازبستر GIS و بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل را از خدمات جدید به شهروندان نام برد.

وی پاسخگویی به 550 مشترک برق در روز با استفاده از سامانه متمرکز اتفاقات و عملیات ،تلفن 121، در ساعات شبانه روز از طریق مرکز استان و پاسخگویی به تمام شهرستان ها را از خدمات جدید سال های اخیر برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد افزود : بر اساس نتایج نظرسنجی سالیانه از ذینفعان شرکت ، عدد رضایت مندی مردم از 56.4 در سال 88 به 85.3در سال 95 رسیده است.

وی با بیان اینکه 100 روستاهای بالای بیست خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند ، متذکر شد : 973 روستا در استان وجود دارد که 922 روستا از نعمت برق برخوردارند که عموما زیر 10 خانوار یا به صورت فصلی در آن اقامت دارند.

این مسول برق دار بودن 96.5 درصد از چاههای کشاورزی استان را یادآور شد و در بخش دوم سخنان خود گفت : یکی از اقدامات سال های اخیر ، افتتاح دیسپاچینگ نوین و اتوماسیون تجهیزات شبکه توزیع برق بود که با هدف دسترسی سریع به محل عیب در شبکه و رفع به موقع آن راه اندازی شد که از نتایج آن می توان به کاهش نرخ خاموشی و افزایش رضایت مردمی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد ، ظرفیت تولید نیروگاههای تجدید پذیر فعال استان را 33.9 ، نیروگاه های در حال احداث را 11 و درمرحله قرارداد را 13.8 مگاوات اعلام کرد.

وی تبدیل شبکه های مسی به کابل خودنگهدار باهدف کاهش تلفات و سرقت سیم را متذکر شد و گفت : استفاده از روش خط گرم جهت سرویس و نگهداری شبکه در کنار اتوماسیون کردن شبکه ها باعث شده تا میزان خاموشی به ازاری هر مشترک در استان 88 دقیقه شود در حالی که ميانگین کشوری، 880 دقیقه به ازای هر مشترک است.
مهندس صحتی كاهش يك درصدی تلفات از 8.26 به 7.25 را متذکر شد و خاطرنشان کرد : در حال حاضر میانگین تلفات برق کشور 11 درصد است.

انتهای پیام/ ی

بهینه سازی شبکه برق شهری و روستایی

برچسب ها: برق رسانی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.