محسنی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کارآفرینی و اشتغال، چاره نجات محلات آسیب خیر پایتخت

شهردار منطقه 12 گفت: محلات مختلف این منطقه مثل هرندی و شوش و سایر محلات با ایجاد اشتغال و کارآفرینی نجات پیدا می کنند.

کارآفرینی و اشتغال، چاره نجات محلات آسیب خیر پایتخت/ضرورت وجود مدیریت واحد در تعامل دستگاه های کاهش آسیب های اجتماعیپیمان حسین محسنی شهردار منطقه 12 شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: مهار و کنترل آسیب های اجتماعی چون اعتیاد در منطقه 12 شهر تهران که به عنوان یکی از محلات آسیب خیز پایتخت به شمار می رود، در گرو همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه های دارای مسئولیت کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: منابع مالی برای مقابله با آسیب های اجتماعی در منطقه 12 محدود است و تنها نمی توان از شهرداری توقع داشت که تمام کارهای مرتبط با کاهش معضلات اجتماعی را به عهده بگیرد.

شهردار منطقه 12 با اشاره به مدیریت شهرداری در دوره گذشته در منطقه 12 شهرداری تهران یادآور شد: هر محله ای تعدادی از انسان های آسیب دیده و در معرض آسیب را دارد که نه تنها محلات منطقه 12 از این قاعده مستثنی نبوده اند بلکه درصد وقوع آسیب های اجتماعی در سطح این منطقه بسیار بیشتر از مناطق دیگر در سطح شهر تهران است.

محسنی خاطرنشان کرد: عملکرد غیرتخصصی برخی از خیریه ها در منطقه 12 شهر تهران، فضا را برای تجمع افراد آسیب دیده و به تبع آن وقوع برخی از جرایم مثل خرید و فروش مواد مخدر فراهم می کند که رفع چنین معضلاتی، نیازمند همکاری زنجیره وار سایر نهادهای مسئول است.

وی تاکید کرد: محلات مختلف منطقه 12 مثل محله هرندی و شوش و سایر محلات این منطقه با ایجاد اشتغال و کارآفرینی نجات پیدا می کنند و نباید پس از اینکه افراد معتاد در مسیر بهبودی قرار می گیرند مسئله اتصال آنها به خانواده را فراموش کرد.

شهردار منطقه 12 شهرداری تهران اضافه کرد: برای رفع معضلات اجتماعی باید تمام مسئولان مربوطه پای کار بیایند و به وظایفی که برای آنها مشخص شده است عمل کنند و در نهایت می توان به مهار و کنترل آسیب های اجتماعی خوش بین بود.

محسنی خاطرنشان کرد: وزارت کار، فرمانداری، مجمع خیرین، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی "ره" ، نیروی انتظامی، شهرداری و قوه قضائیه از جمله دستگاه هایی هستند که می توانند با عمل کردن به وظایف خود با وجود یک مدیریت واحد، قدم های موثری در کاهش و رفع آسیب های اجتماعی بردارند.

وی تصریح کرد: در دوره های قبلی مدیریت شهری در منطقه 12 ، مسئولان آن دوره با امکاناتی که در اختیار داشتند، تلاش خود را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به کار گرفتند و نخستین اکیپ ساماندهی آسیب های اجتماعی در این منطقه تشکیل شد و کار مقابله با آسیب های اجتماعی با همان امکانات پیش رفت.

شهردار منطقه 12 شهرداری تهران افزود: در صورت همکاری سایر دستگاه های مسئول در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی با یکدیگر در دوره فعلی، کمبودهای همکاری نکردن در دوره های گذشته به مرور برطرف خواهد شد و آسیب های اجتماعی در محلات آسیب خیز منطقه 12 نیز به مرور کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

ضرورت تعامل دستگاه های مسئول در کاهش آسیب های اجتماعی منطقه 12

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار