مدیرکل بهزیستی استان یزد؛

توانمندسازی و توان‌بخشی معلولین مهم‌ترین اهداف بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان یزدگفت:حق معلولین و جانبازان است که در تمام فضاهای فرهنگی و ورزشی و حضورداشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ توانمندسازی و توان‌بخشی معلولین را از مهم‌ترین اهداف بهزیستی دانست و گفت: ورزش در جهت سلامت افراد در جامعه امروز نقش بالایی دارد و برای زندگی امروز نیز یک امر واجب است.

جلیل عفتی بابیان اینکه جامعه معلولین و جانبازان به فضا و مکان خاصی تعلق ندارند ادامه داد:حق معلولین و جانبازان این است که در تمام فضاهای فرهنگی و ورزشی و حضورداشته باشند.

 عفتی صبح امروز دوشنبه 16بهمن ماه با حضور در شهرستان میبد و افتتاح یک مجموعه ورزشی به مساحت 300 مترمربع جهت ورزش معلولان، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه گفت: بسیار خوب است که نگاه خیرین به این سمت حرکت کرده است که مجموعه‌ای را در جهت خدمت به جامعه معلولان احداث کرده‌اند و این نوعی نگاه بلند به معلولان و جامعه معلولین است.

وی افزود: سازمان بهزیستی محصول این انقلاب است و شکل‌گیری این سازمان بر اساس شعارهای انقلاب و محرومیت‌زدایی و فقرزدایی در کشور با نگاه بلند شهید بزرگوار فیاض شکل‌گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه بهزیستی سازمانی است که بحث بهتر زیستن را هدف اصلی خود قرار داده است، عنوان کرد: سازمان بهزیستی به‌عنوان سازمان متولی سلامت اجتماعی شناخته‌شده است و در این مدت‌زمان باهمت خیرین و مشارکت مردم بیشترین خدمات را به افراد تحت تکفل خود ارائه داده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان میبد 61 موسسه و مرکز غیردولتی و غیرانتفاعی و خیریه وجود دارد، تصریح کرد: بزرگ‌ترین افتخار و سرمایه برای سازمان بهزیستی است که مردم درزمینهٔ خدمات بهتر ما را یاری می‌کنند.

عفتی اذعان کرد: امروز پروژه‌های خیری در کوتاه‌ترین زمان از برخی پروژه‌های دولتی تکمیل و راه‌اندازی می‌شود که این امر جای بسی خوشحالی است و همت خیرین را در این زمینه جهت کمک به محرومان می‌رساند.

مدیرکل بهزیستی یزد خاطرنشان کرد: ورزش برای جامعه معلولان امری خاص است که می‌تواند اثرات سو عدم حرکت و محدودیت حرکت‌ها را برطرف کند و همچنین حضور آن‌ها در جمع ورزشی می‌تواند آن روحیه اجتماعی که گاها در برخی معلولان به خاطر شرایط آن‌ها است را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه معلولان باید در جمع‌ها و اجتماع حضور پیدا کنند تا این نیاز روحی و اجتماعی خود را تقویت کنند، گفت: حضور معلولان و جانبازان در مسابقات پارالمپیک و کشوری نشان از روحیه بالای آن‌ها است ونیز ورزش کردن باعث بالا بردن اعتمادبه‌نفس آن‌ها نیز می‌شود.

 عفتی در پایان با تأکید بر اینکه معلولان باید در کلیه فضاها اعم از ورزشی و فرهنگی و هنری سهیم باشند، اظهار داشت: نباید فکر کنیم که معلولان فقط باید در مکان‌های خاص و فضاهای خاص حضورداشته باشند حق معلولان این است که در همه فضاها و مکان‌هاحضور داشته و همچنین از تمام امکانات عمومی نیز استفاده کنند.

در ادامه  با حضور مدیرکل بهزیستی یزد در میبد یک مهدکودک خصوصی نیز در شهرستان میبد افتتاح شد.

انتهای پیام/ی

جامعه معلولین و جانبازان به فضا و مکان خاصی تعلق ندارند

برچسب ها: بهزیستی ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار