تاکید وزیر ارتباطات بر ایجاد اکوسیستم کسب و کارهای نو پا

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جمع مدیران استانی استان خراسان جنوبی بر ایجاد اکوسیستم کسب و کار های نو پا تاکید کرد.

تاکید وزیر ارتباطات بر ایجاد اکوسیستم کسب و کارهای نو پا

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهندس محمد جواد آذری جهرمی در ادامه سفر خود به استان خراسان جنوبی با حضور در شورای اداری این استان با اشاره به وضعیت حال حاضر ایران در منطقه، گفت : جمهوری اسلامی ایران در منطقه و داخل کشور دارای اقتدار است و بدون حضور ایران مسائل منطقه حل نمی شود.
وی تصریح کرد : تلاش های بسیاری در سال های اخیر برای حذف ایران از روند های منطقه انجام شد که البته نتوانستند و این نشان ار اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطق است.
جهرمی به وضعیت رشد و پیشرفت در رژیم گذشته ایران اشاره کرد و گفت : در آن زمان ما حرفی برای گفتن نداشتیم اما در حال حاضر در صنایع نفت ، پتروشیمی ، هسته ای ، نانو و بایو تکنولوژی حرفی برای گفتن داریم .
وی با بیان اینکه البته اشکالات و چالش هایی در جامعه وجود دارد، افزود : این طبیعی است که هر چه جامعه بزرگتر شود مشکلات آن نیز بزرگتر می شود که باید برای حل این مشکلات تلاش کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود که در جمع مدیران استانی استان خراسان جنوبی عنوان می شد به مشکل کم آبی در کشور و این استان اشاره کرد و گفت : دولت در این حوزه برنامه ریزی خاصی دارد و با اختصاص ۱/۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و ۱/۵ میلیارد دلار از منابع بانک ها به اشتغال در روستاها کمک می کند.
وی تصریح کرد : با بخشی از این اعتبارات و با تکنولوژی های جدید و هوشمند سازی می توانیم سیستم های آبیاری نوین را در روستاها توسعه دهیم .
جهرمی با اشاره به استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا برای هوشمند سازی آبیاری ها ، گفت : در همین راستا پروژه هایی در استان فارس و اردبیل به صورت آزمایشی انجام شد که تا ۵۰ درصد در آب صرفه جویی را نشان داد و در مصرف برق نیز صرفه جویی خوبی شد.
وی به وضعیت اشتغال در حوزه فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت : فناوری اطلاعات در حوزه خدمات نقش بارزی و این فضا نیاز به خلاقیت دارد که این خلاقیت هم در مغز جوان مومن ، انقلابی ، فعال جمهوری اسلامی است که این جوانان برای ایجاد این خلاقیت نیاز به فضا و اتمسفر دارند.
جهرمی با تاکید به اینکه اتمسفر و اکوسیستم کسب و کارهای نو پا باید در کشور ایجاد شود ، افزود : این کسب و کارها در کنار دانشگاه ها رونق می گیرند.
وی تصریح کرد : تاکنون با فرآهم شدن زیرساخت ها در سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال ۱۵۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده است که با تقویت مراکز رشد و توانمند سازی و ایجاد قوانین ، جوانان ما می توانند اقتصاد فضای مجازی را از آن خود کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار