با برگزاری دوره جدید آموزشی، همکاری بنیاد سعدی و دانشگاه شیراز در زمینه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان آغاز شد.

آغاز دوره‌ی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در شیرازبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرهاد پالیزدار معاون امور بین الملل بنیاد سعدی گفت: هدف از برگزاری این دوره گسترش زبان فارسی در خارج از کشور و آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان است.

وی بیان کرد: از آنجا که شیراز مهد ادب و زبان فارسی و زادگاه بزرگانی همچون حافظ و سعدی است، برگزاری این دوره در دانشگاه شیراز با استقبال زبان آموزان فرانسوی و مجارستانی شرکت کننده در این دوره روبرو شده است.

پالیزدار با بیان اینکه در حال حاضر بنیاد سعدی با ۹ هزار زبان آموز در سراسر جهان نقش بسزایی در گسترش زبان فارسی ایفا می‌کند، افزود: تدوین کتاب‌ها و منابع درسی مورد نیاز مراکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان از دیگر اقدامات این بنیاد است.

معاون امور بین الملل بنیاد سعدی نیز اظهار داشت: از سال آینده آزمون تعیین سطح مهارت زبان فارسی (آمفا) برای غیرفارسی زبانانی که قصد ادامه تحصیل، اقامت و یا کار در ایران را دارند ، برگزار می‌شود.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه شیراز هم با بیان اینکه این دانشگاه بیش از دو دهه سابقه در زمینه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دارد، گفت: مرکز بین الملل آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شیراز هم از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.

امید آزادی افزود: در این مرکز هر ماه برای حدود ۱۵ زبان آموز غیرفارسی زبان دوره‌های دوهفته‌ای آموزش زبان فارسی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد سعدی در کشور‌های مختلف جهان افزود: همکاری با این بنیاد امکان جذب زبان آموزان بیشتری را برای مرکز بین الملل آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شیراز فراهم می‌کند.
انتهای پیام/ر

برگزاری دوره جدید آموزشی زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در دانشگاه شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.