مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان خبر داد؛

اخذ سند تک برگی بیش از ۳۰ هزار هکتار اراضی ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، سند مالکیت ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان به نام دولت صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون، سند مالکیت ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی این استان به نام دولت صادر شده است، گفت: اخذ سند مالکیت اراضی ملی در راستای ایجاد زیرساخت‌های سرمایه گذاری و تحقق سیاست‌های اجرایی سازمان جنگل‌ها صورت گرفته است.

شیرزاد نجفی در ادامه افزود: با تثبیت اسناد مالکیت دولت در عرصه‌های ملی، زمینه سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب و کسانی که به عرصه‌های منابع طبیعی چشم طمع و تعرض دارند کنترل می‌شود.

وی گفت: همچنین در ۲ سال اخیر، در قالب طرح تعیین و تکلیف اراضی اختلافی، تکلیف ۹۵۶ فقره پرونده اختلافی روشن و مشخص شده است.

نجفی، اخذ سند تک برگی (کاداستر) را یکی از برنامه‌های مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد و افزود: در این طرح، پس از جانمایی نقشه اجرای مقررات ماده ۲ پلاک‌های ثبتی با مختصات utm در سامانه کاداستر ثبت می‌گردد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مقابله با تخریب، تصرف، ساخت و ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی به اراضی کشاورزی و مسکونی را از جمله اهداف اخذ سند مالکیت اراضی ملی به نام دولت عنوان کرد.

انتهای پیام/د

اخذسند ۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی لرستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.