مهار بیماری تب برفکی در شهرستان تیران و کرون

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون از مهار بیماری تب برفکی در این شهرستان در سه سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  فضل الله صالحی افزود: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در کل کشور، با مراقبت های صورت گرفته در شهرستان تیران و کرون های در سه سال گذشته هیچ کانون آلوده به این بیماری شناسایی و گزارش نشده و این منطقه عاری از این بیماری بوده است.

وی گفت: ابتلا به بیماری تب برفکی در گذشته کمتر از 10 راس دام در این شهرستان بوده که با گستردگی واکسیناسیون، فعالیت های قرنطینه ای و آموزش دامداران کانون آلوده و دام مبتلا به این بیماری وجود ندارد.

صالحی گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی در شهرستان تیران و کرون 18هزار راس دام سنگین شامل گاو و گوساله و 70 هزار راس دام سبک شامل گوسفند و بز در این شهرستان به صورت رایگان توسط دامپزشکی واکسینه
شده اند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان تیران و کرون افزود: برای مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام علاوه بر کنترل و نظارت بر دامداری های صنعتی، نظارت بر بهداشت دامداری های سنتی و نیمه صنعتی نیز انجام و عملیات واکسیناسیون برای این دسته از دامداری ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه دوره های آموزشی برای مردم بخش روستایی تیران و کرون در راستای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از هزار نفر از برنامه های آموزشی بهره مند شده اند این دوره در 40 روستای این شهرستان برگزار می شود.

صالحی با بیان اینکه بخش روستایی شهرستان تیران و کرون بیشتر به شغل دامداری و کشاورزی مشغول هستند، گفت: برگزاری این دسته از دوره های آموزشی به افزایش کیفیت سلامت تولیدات دامی آن ها و کاهش بیماری ها منجر می شود.

بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و بشدت واگیر دام است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فراورده های دامی محسوب می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.