رئیس اتاق اصناف مطرح کرد:

ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین/عرضه کنندگان فاقد مجوز به تنظیم بازار آسیب می زنند

فاضلی گفت:طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار هیچ واحد صنفی خدماتی و تولیدی تا پایان فروردین سال آینده مجاز به افزایش قیمت نیست.

ممنوعیت افزایش قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین/عرضه کنندگان فاقد مجوز به تنظیم بازار آسیب می زندبه گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،، فاضلی رئیس اتاق اصناف در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص نظارت بر بازار شب عید گفت:طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، تا زمان تصویب اعلام قیمت های جدید هیچ واحد خدماتی و تولید کالا تا پایان فروردین ماه سال آینده مجاز به افزایش قیمت نیستند.

وی ادامه داد:اتاق های اصناف در بحث نرخ گذاری نقشی ندارند؛ نقش ما در تعیین دستمزد و خدمات  است که بین  7 تا 17 درصد قیمت کالا ، نرخ دستمزد آن است

فاضلی تصریح کرد: در این بخش نیز از اتحادیه های صنفی درخواست کردیم تا پایان سال هیچ افزایش قیمتی مبنی بر افزایش دستمزد و خدمات نداشته باشند.

رئیس اتاق اصناف اظهار داشت:ما مسئول کنترل بازار هستیم و نظارت می کنیم؛ در هر صنفی قیمت و نرخ دستمزد و خدمات به  مشخص است و نباید از آن تخطی شود.

وی ادامه داد: اماطی روزهای گذشته  برخی کالاها مثل مرغ و تخم مرغ مشمول افزایش قیمت شده اند که ربطی به واحد های صنفی نداشته است.

فاضلی تاکید کرد:بنگاه ها هم بخشی دیگری از مردم هستند اگر حامل های  انرژی، بیمه و مالیات ، دستمزدو خدمات گران شود نمی توان انتظار داشت هیچ  افزایش قیمتی رخ ندهد آنگاه دیگر کسی به سمت بنگاه نمی رود و به دلالی روی می آورند.

وی افزود: بنابر این باید متغیر ها را در بحث قیمت ها  لحاظ کنیم.

این مقام مسئول گفت:یکی از نکات مهم در تنظیم بازار  بحث تامین است که ما  در بحث تامین هیچ مشکلی نداریم؛ تنها بحث چگونگی کنترل بازار شب عید مهم است که مصرف کننده در شب عید با خیال راحت خرید کند.

وی ادامه داد: در این راستا در اولین قدم ، بازرسی و نظارت را تقویت کردیم اتاق های اصناف 1450 بازرس در سراسر کشور دارد و نظارت بر بازار را به طور جدی اجرا می کنیم.

فاضلی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های فصلی یک اقدام در جهت تنظیم بازار است گفت:برگزاری نمایشگاه های بهاره به دست کمیته های استانی است که در آن تولید داخلی با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می شود.

وی ادامه داد:اما در خیلی از شهرها زیرساخت مناسب برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی نداریم و زیر چادر برگزار می شود.

رئیس اتاق اصناف تصریح کرد:برگزاری این نمایشگاه ها به طور معمول از 9 تا 19 اسفند انجام می گیردو اجناس با حداقل تخفیف 15 تا 20 درصد عرضه می شود و آجیل و خشکبار 6 درصد تخفیف دارد.

فاضلی تصریح کرد:یکی از اهداف ما مردم محور کردن بازرسی هاست ما باید شاکی داشته باشیم تا بتوانیم با آن برخورد کنیم و نمی توانیم در تمام سطح شهر حضور داشته باشیم؛ مردم در صورت مشاهده تخلف با 124 تماس بگیرند که ظرف مدت 24 ساعت رسیدگی می شود.

وی در خصوص ورود دولت به حوزه نظارت و بازرسی بازار گفت:دولت ناظر بر عملکرد تنظیم بازار و بازرسی و نظارت  است مداخله گر نباید باشد ؛چگونگی تنظیم بازار را دولت باید رها کند.

رئیس اتاق اصناف گفت:ما در تامین کالا مشکلی نداریم اما تعداد عرضه کننده کالا در سطح شهر زیاد است که برخی از آنها ساماندهی نشده اند و این امر به تنظیم بازار آسیب می زند تعداد زیادی دست فروش داریم که قیمت و کیفیت کالای آنها بازرسی نمی شود باید به این سمت حرکت کنیم که این فروشندگان را نیز سازماندهی کنیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
irajeshaghi
۰۱:۰۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
خدا خیر و برکت هر چه بیشتر به فروشگاه های زنجیره ای بدهد به نظر می آید بیشتر این ها قیمت ها را رعایت می کنند
آخرین اخبار