جمع‌بندی نتایج تحقیقات درباره پرونده فساد مالی نتانیاهو

رئیس پلیس رژیم صهیونیستی و بازرسان پرونده‌های فساد مالی نخست‌وزیر این رژیم، امروز نتایج بدست آمده در خصوص این پرونده‌ها را جمع‌بندی خواهند کرد.

پرونده فساد مالی نتانیاهو روی میز گفتگوی رئیس پلیس اسرائیل و بازرسان پروندهبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه هاآرتص، منابع خبری گزارش دادند روز چهارشنبه رئیس پلیس رژیم صهیونیستی قرار است در نشستی با بازرسان پرونده فساد مالی و اقدامات غیرقانونی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، درباره اعلام اتهام‌ها علیه او تصمیم‌گیری کنند.

همچنین قرار است هفته آینده پلیس خلاصه نتایج بررسی‌های خود را درباره پرونده‌های فساد مالی نتانیاهو به دادستانی این کشور اعلام کند و درباره وجود شواهد کافی برای متهم کردن او تصمیم‌گیری شود.

بازرسان پرونده نتانیاهو در هفته‌های اخیر نتایج بررسی‌های خود را در دو پرونده نتانیاهو جمع‌بندی کرده‌اند. نظرات نهایی پلیس قرار بود روز گذشته اعلام شود.

در پرونده اول، نتانیاهو و خانواده‌اش متهم به دریافت هدایای گران قیمت از چهره‌های بزرگ تجاری از جمله آرنان میلشان، تهیه‌کننده صهیونیست هستند و این هدایا گران قیمت سوء‌ظن‌ها را درباره اینکه نتانیاهو در قالب هدایا گران قیمت از این افراد رشوه دریافت کرده، افزایش داده است.

در پرونده دوم نیز نتانیاهو متهم به مذاکره با ناشر بانفوذ روزنامه یدیعوت آحارنوت، درباره تغییرات ممکن در سیاست دولت که نفع روزنامه یدیعوت باشد، است و در عوض این روزنامه نیز به حمایت و پوشش خبری ویژه نخست وزیر بپردازد. گفته می‌شود طی مذاکرات نتانیاهو و این ناشر، وی متعهد شده در نشریات خود تصویر مثبتی از اقدامات دولت منتشر کند و در عوض نتانیاهو قول داده که یک روزنامه رقیب ناشر یادشده را تحت فشار بگذارد.

این در حالی است که نتانیاهو اتهامات وارده را رد کرده و گفته است که گرفتن هدیه از دوستان هیچ جنبه غیر قانونی ندارد و وی هیچگاه به دنبال مذاکره با ناشر روزنامه یدیعوت آحارنوت برای چنین اهدافی نبوده است. آخرین بررسی‌های پلیس در پرونده اخیر شامل بازجویی از کارکنان این روزنامه بود.

روز چهارشنبه رونی الشیخ، رئیس پلیس رژیم صهیونیستی قرار است با بازرسان پلیس به منظور جمع‌بندی نتایج بدست آمده در هر دو پرونده ملاقات کند. این ملاقات باعث نگرانی نتانیاهو و دیگران مظنونان این پرونده‌ها از جمله میلشان، موزس و کابیل شده است.

منابع پلیس اعلام کردند این ملاقات با جمع‌بندی نتایج به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار