بسته شدن ۶ قرارداد بزرگ در حوزه صنعت خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ۹ قرارداد با صاحبان برند دنیا بسته شده که تنها یکی از آن‌ها با ۶ قرارداد در حوزه صنعت خودرو است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛منصور معظمی ظهر امروز در آیین افتتاح طرح‌های صنعتی استان با اشاره به مشکلات موجود در کشور اظهار داشت: امروز در کشور مشکلات و ضعف مدیریتی وجود دارد و کسی نمی‌تواند منکر آن باشد و اعتراضات اخیر مردم بسیار طبیعی بودند و در همه کشور‌های دنیا این قبیل اتفاقات رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مشکلات در جامعه امروز ما یاس و ناامیدی به وجود آورده است، افزود: در حال حاضر یاس و ناامیدی در همه بخش‌های جامعه و رسانه‌ها وجود دارد، اما باید با کار و تلاش بیشتر امید را به جوانان کشور بازگردانیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ترامپ همه معادلان دنیا را بر هم زده و در طرف دیگر حکام نادان، جاهل و خودفروخته در منطقه کارشکنی می‌کنند، بیان کرد: اگر اندکی فکر کنیم متوجه می‌شویم که دشمنان چه خواب پریشانی برای ایران دیده‌اند، اما جمهوری اسلامی ایران تا به امروز بسیار مدبرانه عمل کرده، ولی باید کاملا هوشیار باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.

معظمی با بیان اینکه امروز تمام توان و تلاش دولت اشتغال است، خاطرنشان کرد: باید به سمت تولیدی برویم که صرفا صادرات‌گرا باشد و خوشبختانه همه ارکان نظام روی این موضوع اتفاق نظر دارند، اما باید یادمان باشد که در ایجاد اشتغال تنها دولت نمی‌تواند دخیل باشد.

وی هنر مسئولان را هدایت نقدینگی به سمت تولید، اشتغال و بهره‌وری دانست و گفت: در حال حاضر ۹ قرارداد با صاحبان برند دنیا بسته شده که تنها یکی از آن‌ها با ۶ قرارداد در حوزه صنعت خودرو است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: قرارداد با شرکت‌هایی همچون پژو، سیتروئن، رنو، فولکس واگن و ماموت، هیوندای، بنز و اسکانیا از جمله قرارداد‌های منعقد شده مابین شرکت‌های خودروزساز ایرانی و خارجی است.

معظمی با بیان اینکه بیشتر باید به سمت جذب سرمایه‌گذار برویم، ادامه داد: اگر به سمت محصولات صادرات‌گرا پیش برویم می‌توانیم جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم و اگر پروژه‌ای در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که تکنولوژی آن جدید است سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با هر نسبتی در تولید آن مشارکت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌های استارت‌آپ فروش بالایی دارند، افزود: براساس گزارشات ۸۲ درصد واحد‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری فعال هستند، اما باید به‌دنبال تحریک تقاضا باشیم.

معظمی با بیان اینکه سیستم بانکی کشور سرزنده نیست، گفت: نرخ سود بانکی کمرشکن است، کدام صنعت است که می‌تواند با این نرخ بانکی کار کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در بودجه سال ۹۷ تمهیداتی برای سیستم بانکی دیده شده تا با افزایش اعتبار بانک‌ها قدرت مانور آن‌ها بیشتر شود.

معظمی با تاکید بر اینکه چشم‌انداز سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بسیار بهتر است، خاطرنشان کرد: از دیدگاه یک صنعت‌گر باید بگویم امروزه ایجاد یک شغل عبادت است، وضعیت کشور در حال حاضر خوب است، اما می‌توانیم بهتر از این نیز باشیم.

انتهای پیام/پ

 

صنعت خودور

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.