معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بندرعباس:

سازمان صنایع ایران به دنبال افزایش مشارکت با بخش خصوصی است/انهدام سرمایه های ملی بواسطه واگذاری های عجیب وغریب صنعت خودرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راهبرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، کاهش وابستگی به دولت و افزایش مشارکت با بخش خصوصی و شرکت های بیرونی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) به دنبال بنگاه داری نیست و در همین راستا تاکنون ۲۵۰ شرکت را واگذار کرده است

وی افزود: راهبرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران( ایدرو) کاهش وابستگی به دولت و افزایش مشارکت با بخش خصوصی و شرکت های بیرونی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:این مجموعه اولویت های خود را در بخش های نفت و گاز، صنعت خودرو، صنایع دریایی، صنایع هوایی، صنایع نوین و پیشرفته (های تک) و توسعه مدیریت قرار داده است.

معظمی با تشریح وضعیت صنعت خودرو افزود: در دوره ای ایدرو از سهامداران اصلی ایران خودرو و سایپا بود اما هم اکنون مجموع سهام ایدرو در ایران خودرو و سایپا ۳۲درصد است.

به گفته مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذاری عجیب وغریبی در صنعت خودرو صورت گرفته و این سرمایه ملی به سمت انهدام رفته است.

تغییرات جدید در صنعت خودروسازی تاوان سنگینی به دنبال خواهد داشت

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: هرگونه تغییر و فعل و انفعال جدید در این مجموعه پرخطر و سخت است و هزینه سنگینی می خواهد.

مدیرعامل ایدرو افزود: با حمایت جدی وزیرصنعت، معدن و تجارت در دوره اخیر جهت گیری های خوبی در صنعت خودرو انجام شده و هر یک از شرکت های خودروسازی با شرکت های خارجی قدرتمندی قرارداد بسته اند.

معظمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر اساس درخواست های موجود، ایدرو تاکنون در مناطق کمتر توسعه یافته سیستان و بلوچستان، مرند، کردستان و لرستان سرمایه گذاری های صنعتی خوبی با مشارکت بخش خصوصی انجام داده است.

وی مجموع سرمایه گذاری انجام شده در این مناطق را پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد که سهم ابتدایی ایدرو در آنها ۴۰درصد است و ۲۰درصد از این سهم نیز قابل واگذاری است.

معظمی با اشاره به بازدید رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مجتمع کشتی سازی و صنایع دریایی فراساحل بندرعباس (ایزو ایکو) گفت: این مجموعه یک ظرفیت بسیار مناسب در نوار ساحلی است که باید میزان بهره وری از آن افزایش یابد.

به گفته مدیرعامل ایدرو هم اکنون امکان طراحی و ساخت کشتی های تا ظرفیت ۵۰هزار تن در ایزوایکو وجود دارد که لازم است این ظرفیت افزایش یابد.

اعتماد بین فعالان صنعت کشتی سازی و سفارش دهندگان موجب تحول این صنعت می شود

وی تقویت اعتماد بین فعالان صنعت کشتی سازی و سفارش دهندگان کشتی را یک اصل ضروری معرفی کرد که می تواند وضعیت موجود را متحول کند.

مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران با بیش از۳۰سال سابقه فعالیت، درقالب منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس اداره می شود.

مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شوند، در زمینه ساخت و تعمیرانواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ، سازه های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیرشناورهای داخلی وخارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.


انتهای پیام/ر

صحبت های معاون وزیر صنعت در بین خبرنگاران بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.