تکذیب عربستان درباره گشودن حریم هوایی خود به روی رژیم صهیونیستی

اداره حمل و نقل هوایی عربستان سعودی اجازه این کشور به رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی عربستان را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العربیه، پس از انتشار خبری مبنی بر اینکه برای نخستین بار، عربستان سعودی  حریم هوایی خود را برروی پروازی از هند به مقصد فلسطین اشغالی باز کرد، سعودی ها به شدت واکنش نشان دادند و این خبر را تکذیب کردند.

بر این اساس، اداره حمل و نقل هوایی عربستان سعودی شامگاه چهارشنبه اخبار منتشر شده مبنی بر اجازه این کشور به رژیم صهیونیستی برای استفاده از حریم هوایی عربستان را تکذیب کرد.

این اداره مدعی شد که عربستان سعودی به هیچ یک از خطوط هواپیمایی هند و اسرائیل برای استفاده از آسمان عربستان اجازه نداده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» امروز به نقل از منابعی در صنعت هواپیمایی اسرائیل گزارش کرد که عربستان سعودی اجازه عبور از حریم هوایی خود را به خط پروازی جدید «ایر ایندیا» هند به مقصد فلسطین اشغالی صادر کرده است .

این در حالی است که طبق اعلام پایگاه عرب ۴۸،  پس از گذشت یکماه از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هند و امضای شماری از توافقات در زمینه‌های مختلف میان دو طرف، رسانه‌های هندی امروز، چهارشنبه گزارش دادند شرکت «ایر ایندیا» سفر‌های هوایی مستقیم خود را از هند به مقصد فلسطین اشغالی و با عبور از آسمان عربستان سعودی که بیش از ۵ ساعت به طول نخواهد انجامید، از ماه مارس آغاز خواهد کرد. طبق اعلام این رسانه ها، نخستین سفر قرار است ۱۸ مارس انجام شود.

شایان ذکر است، برای حدود ۷۰ سال، حریم هوایی عربستان سعودی نه تنها به روی پرواز‌های اسرائیلی بلکه به روی تمام پرواز‌ها به سمت اراضی اشغالی فلسطین بسته بود. در دهه‌های اخیر تنها دو پرواز مستقیما از عربستان به اسرائیل رفته است: هواپیمای «جرج بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا و پس از آن نیز هواپیمای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا.

گفتنی است، هاآرتص صدور این مجوز را «اولین نشانه علنی گرم شدن روابط میان عربستان و اسرائیل» توصیف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
آل سعود انشالله نابود شوند.
-
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ برالسعود واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
آل سقوط قبرخودت روکندی .مرگ بر السعوووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
برو بمیر خائن به اسلام و انسانیت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
رژیم صهیونیست حق آمدن به آسمان ایرانیان را ندارد.
آخرین اخبار