همزمان با دهه فجر؛

افتتاح مرغداری گوشتی تمام اتوماتیک در ارومیه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افتتاح مرغداری گوشتی تمام اتوماتیک با ظرفیت تولید ۳۰هزار قطعه در ارومیه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حسین رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در مراسم افتتاح  مرغداری گوشتی تمام اتوماتیک با اشاره به اینکه در دنیا ۸۵ درصد تولید کنندگان گوشت مرغ در فرآیند زنجیره تولید فعالیت می کنند، گفت: این عدد در ایران ۱۵ درصد است که باید گسترش یابد و این درحالی است که این میزان تولید درداخل زنجیره درسال ۹۲ کمتر از ۵ درصد بود.
وی به پروژه های افتتاحی در دهه مبارک فجر  اشاره کرد وافزود: ۳ هزارو ۵۰۰ پروژه در زیر بخشهای مختلف کشاورزی در سطح کشور با اعتباری بالغ بر ۵ هزارو۴۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که تعداد ۳۲۰ پروژه آن مربوط به طرحهای تولیدات دام و طیور است.
اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز دراین مراسم بااشاره به اینکه ۸۸۰ واحد مرغداری گوشتی,تخمی وپرورش بوقلمون در استان وجود دارد گفت: این استان رتبه سوم کشوری در تولید جوجه یکروزه رادارد که مازاد آن را به دیگر استانهای کشور صادرمی کند.
وی افزود: تعداد ۵۶۸ طرح عمرانی ,اقتصادی و تولید کشاورزی با اعتبار ی بالغ بر ۳۹۳ میلیارد و۷۱۲ میلیون ریال درسطح استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.
کریم زاده گفت : با بهره برداری از این طرحها برای یک هزار و ۱۱۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد و۱۱هزار و ۲۰۷ خانوار از این طرحها بهره مند شدند.
لازم به ذکر است ۵۳۰ طرح مدیریت آب و خاک با اعتبار بالغ بر ۱۴۷ میلیارد ریال واشتغال ۹۷۲ نفر, کارخانه خوراک دام طیور, واحد اجدادی با تولید سالانه ۲۸ هزار تن و رونمایی از پودر عسل طبیعی برای نخستین بار درکشور توسط معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ارومیه افتتاح شد.

انتهای پیام/م

بهره برداری از مرغداری گوشتی تمام اتوماتیک  در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.