افزایش ۴۳ درصدی ساخت واحد‌های اقامتی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: در پنج سال گذشته ساخت واحد‌های اقامتی در استان با ۴۳ درصد افزایش همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همزمان با ایام الله دهه پرفروغ فجر از ۱۲ واحد اقامتی و گردشگری با ظرفیت ۳۵۶ تخت در شهر‌های شیراز، جهرم و صدرا افتتاح شد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها مجموع ظرفیت واحد‌های اقامتی استان به ۱۶ هزار و ۱۷۳ تخت افزایش یافته است، اظهار داشت:در پنج سال گذشته ساخت واحد‌های اقامتی در استان با ۴۳ درصد افزایش همراه بوده است.

امیری ادامه داد: تا سال ۱۳۹۰ در استان ۶۰ واحد هتل و هتل آپارتمان فعال بود که هم اکنون این رقم به ۸۶ واحد اقامتی رسیده است.

وی با بیان اینکه تبدیل آپارتمان‌ها و واحد‌های مسکونی که قابلیت تبدیل به هتل آپارتمان داشته باشند، از برنامه‌های افزایش واحد‌های اقامتی در استان است، بیان کرد: با هماهنگی دستگاه‌های ذی ربط در کوتاه‌ترین زمان ممکن تغییر کاربری این واحد‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‌های اقامتی فارس برای اسکان مسافران نوروزی استفاده می‌شود و با توجه به حضور میلیونی مسافران نوروزی در استان فارس به ویژه شهر شیراز اسکان مسافران با اولویت در هتل، هتل آپارتمان ها، اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، زائرسرا‌ها و خانه مسافر‌ها صورت می‌گیرد.

امیری اضافه کرد: خوشبختانه مسئولیت خانه مسافر‌ها به عهده جامعه هتلداران است که نحوه پذیرش و استفاده از این ظرفیت‌ها بنا بر نیاز مسافران از سوی این جامعه تعیین می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس ادامه داد: در حال حاضر ساخت اقامتگا‌های بوم گردی و زائرسرا در بافت تاریخی شیراز با رونق بسیاری همراه بوده است.
انتهای پیام/ر

رشد ساخت واحد‌های اقامتی در استان فارس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار