رئیس سازمان بهزیستی کشور:

توجه به سلامت اجتماعی ضروری است/تولد سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: غفلت از سلامت اجتماعی مشکلات فراوانی را به وجود آورد و به همین دلیل توجه به آن ضروری است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی‌بند‌پی رئیس سازمان بهزیستی کشور، که برای افتتاح چندین پروژه به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، در آئین افتتاح ساختمان اورژانس اجتماعی شهرستان ورزقان اظهار داشت: بر‌اساس تکالیف و وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده ‌یک راهکار و نقشه راه علمی، راهبردی و مبتنی بر عمل آماده کرده‌ایم تا بر اساس آن از برنامه و وظایف خود غافل نشویم.

وی با اشاره به تاریخچه اورژانس اجتماعی کشور گفت: از سال 88 که اورژانس اجتماعی کلید خورد به مدت چندین سال توجه چندانی به آن نشد ولی در طول چندین سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه شده چرا که ما به گسترش کمی و کیفی اورژانس اجتماعی معتقد هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در 11 شهر استان آذربایجان شرقی، پایگاه اورژانس اجتماعی برای پیشگیری و رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی فعال است و امیدواریم با جذب نیروهای تخصصی و کاردان، شاهد تأثیر بیش از پیش اورژانس اجتماعی در زمینه کاهش آسیب‌ها باشیم.

محسنی‌بند‌پی افزود: متأسفانه در دوره‌ای، نگاه‌ها بیشتر به سلامت جسمانی معطوف شد و ما از سلامت اجتماعی غافل شدیم و همین غفلت ما مشکلات بزرگی مثل اعتیاد، طلاق، بزهکاری و ... را به وجود آورد پس نباید از این موضوع غافل شویم که سلامت اجتماعی در کنار سلامت جسمانی باید مورد توجه باشد.

وی به برنامه‌ها و اهداف بلند مدت سازمان بهزیستی کشور هم اشاره کرد و گفت: با همکاری بیش از 9 سازمان و نهاد، برنامه مدون و جامعی را در زمینه توانمند‌سازی، اجتماع‌پذیری و ... آماده کرده‌ایم که باید آنها را عملیاتی کنیم.

محسنی‌بند‌پی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در بسیاری از مؤلفه‌های آسیب‌های اجتماعی با کاهش مواجه بوده است گفت: یکی از کارهای خوبی که در استان انجام می‌شود، مشاوره قوی و بهنگام قبل از ازدواج در زمینه کاهش تولد کودکان معلول است که این فعالیت همکاران بهزیستی قابل تقدیر است.

وی از تولد سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور خبر داد و گفت: هر معلول علاوه بر آسیب‌های اجتماعی، هزینه‌های زیادی بر دولت‌ها دارد و ما بایستی با خدمات و اقدامات خود از تولد کودکان معلول قبل از بارداری و در هفته‌های نخست بارداری جلوگیری کنیم.

هدف فعالیت‌های بهزیستی ارتقاء سلامت اجتماعی است

محسن ارشدزاده مدیر‌کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در ادامه این مراسم با تقدیر از توجه مدیران کلان کشور به مقوله آسیب‌های اجتماعی گفت: مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی یک عزم و حرکت جهادی می‌طلبد که ایجاد پایگاه‌های اورژانس اجتماعی می‌تواند گام نخست این حرکت باشد.

وی افزود: پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان ورزقان که در زمینی به مساحت 900 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد ریال به مدت 12 ماه به اتمام رسیده است، با مدیریت و صرفه جویی منابع توسط خود سازمان تأمین شده است.

ارشد زاده با بیان اینکه در دهه مبارک فجر، طرح‌ها و مراکز مختلف توانبخشی و اجتماعی در استان افتتاح شده است گفت: هدف و آرمان همه فعالیت‌های بهزیستی، ارتقاء سلامت اجتماعی در کنار سلامت اجتماعی مردم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.