راه اندازی اداره بهزیستی درکرمانشاه/صدور کارت معلولت برای معلولان زلزله کرمانشاه

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی اداره بهزیستی در منطقه زلزله زده با هدف شناسایی حادثه دیدگان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بند پی امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله استان کرمانشاه گفت: مهمترین اقداماتی که سازمان بهزیستی کشور با همکاری ادارات کل بهزیستی استان ها و به ویژه خود همکاران خوب و پرتلاش در بهزیستی استان کرمانشاه انجام داده است، راه اندازی خود اداره بهزیستی این منطقه بوده که بتوانند به جامعه هدف و کسانی که در این حادثه دچار مشکل شدند، خدمات لازم را ارائه دهند.

وی افزود: از جمله خدمات به این افراد مداخله در بحران است تا حمایت های روانی را از آنها انجام دهند که  اختلالات روحی و روانی ناشی از حادثه زلزله برای افراد آسیب دیده از آن قابل تحمل باشد و در دراز مدت آنها را دچار استرس، اضطراب و مشکلات روحی و روانی نکند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: این نیروهای مداخله در بحران در قالب ۶۹ تیم محب از استان های کشور و با بهره گیری از نیروهای خود استان کرمانشاه، ایلام و کردستان که با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه بیشتر آشنایی دارند این خدمات ارائه شد و روی نیروهای بومی بیشتر تمرکز کردیم.

وی گفت: این آمادگی در کل کارکنان بهزیستی کشور وجود داشته که از بدو وقوع زلزله در اینجا حضور پیدا کنند.

محسنی بندی پی خاطرنشان کرد: تاکنون ما ۱۲۰۰ نفر جامعه هدف را شناسایی کردیم که منازل آنها به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده است و با بسیج سازندگی یک تفاهم نامه بستیم که زودتر کار بازسازی را آغاز کنند.

وی افزود: همچنین یک مرکز توانبخشی سیار را راه اندازی کردیم و ۱۱۸ معلول جدید نیز شناسایی شده است که ۱۸ نفر  از آنها ضایعه نخاعی هستند.

محسنی بندپی ادامه داد: در کنار اینها مردم دیگری هستند که آسیب دیدگی جدی دارند و همکاران فیزیوتراپ ما در مرکز سیار به آنها خدمات دهی می کنند. مراجعات مردم نیز به این مرکز بسیار زیاد است.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور  گفت: برای ارائه خدمات فوق ما در همین سرپل ذهاب و یک مرکز در ثلاث باباخانی را راه اندازی کردیم تا به مردم ارائه خدمت کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه بهزیستی برای تحت پوشش قرار دادن معلولیت های جدید گفت: ما هر عزیزی که در این حادثه دچار معلولیت، ضایعه نخاعی و آسیب جسمی شده باشد را تحت پوشش خودمان قرار می دهیم و کمیته تعیین شدت و نوع معلولیت هم در این شهرستان راه اندازی شده و نسبت به صدور کارت معلولیت(ICF) آنها اقدام می کند که ما آنها را تحت حمایت همه جانبه خودمان قرار دهیم.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از مناطق زلزله استان کرمانشاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.