امنیت و معیشت در سایه عدالت خواست عمومی مردم است

امام جمعه کرمان گفت: خواست عمومی مردم امنیت و معیشت در سایه عدالت است ، در تراز کشور اسلامی نیست که به فکر مشکلات کوچک نباشیم.

امنیت و معیشت در سایه عدالت خواست عمومی مردم استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امام جمعه کرمان، در خطبه های نماز وحدت بخش جمعه امروز 20 بهمن با بیان اینکه بعضی رفتارها برای یک مسلمان زشت و ناپسند است؛ یکی از این رفتارها را رفتارهای هواپرستانه دانست و گفت: این رفتارها آثار مخرب و نتایج بسیار تلخی دارد که یکی از ثمرات تلخ آن مخالف عدالت در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی با استناد به آیات قرآن که به نکات بسیار ظریفی در رعایت عدالت توجه دارد، افزود: قیام به عدل و عزم راسخ و تصمیم جدی برای اجرای عدالت از جمله این نکات است که باید با حرص و ولع آن را پیگیری که جزو رفتارهای انسان شود، یعنی در هر حال و در هر کار و در هر عصر و زمان و مکان و هر جا از عدالت دفاع کنی تا خلق و خوی تو شود.

امام جمعه کرمان مراحل عدالت، عدالت اجتماعی در آیات و روایات، سیره امام علی علیه السلام در رعایت عدالت را تبیین کرد و گفت: اگر کسی ویژه خواران را در دستور کار قرار دهد و رانت ها و وام های ویژه را از بیت المال به خواص بدهد در آخرت ذلیل و بیچاره است، مگر رسیدن به مناصب چقدر در این دنیا بُرد دارد؟...این با حکومت علوی و جمهوری اسلامی و منویات امام و رهبری همخوانی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه اگر می خواهید آتش جهنم را برافروخته نکنید باید همه مردم از امکانات شما بهره بگیرند و اگر می خواهید محبت مردم را به صورت واقعی جلب کنید، عدالت را در همه سطوح آن پیاده کنید؛ خاطرنشان کرد: خواست عمومی مردم امنیت و معیشت در سایه عدالت است؛ در تراز کشور اسلامی و علوی نیست که به فکر مشکلات کوچک نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به روز حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را از نیروهای خدوم و در خدمت انقلاب و اسلام دانست که در همه عرصه ها از نظام دفاع می کند.

وی با بیان اینکه دشمن چشم دوخته تا مردم در 22 بهمن چه می کنند و باید او را مأیوس کرد و همه توده های مردم حضور جدی در راهپیمایی داشته باشند؛ تصریح کرد: انقلاب در شرایط بسیار سختی با اتکاء امام به مردم به پیروزی رسید؛ ایشان سه اصل را در میدان مبارزه به صورت جدی توجه داشت؛ زمان شناس، دشمن شناس و دشمن ستیز بود؛ با توکل به خدا و توجه به مردم انقلاب را در 22 بهمن 57 به پیروزی رساند.

امام جمعه کرمان استقلال را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و با افزودن اینکه امروز همه باید بدانند با کشور ما با نگاه استقلالی ایران مذاکره کنند در حالیکه قبل از انقلاب ارباب و رعیتی با مردم ما صحبت می کردند، امنیت، آزادی، غلبه بر چالش ها، گسترش و توسعه خدمات به مردم، ایجاد زیرساخت های فنی و مهندسی، پیشرفت های علمی در عرصه های مختلف و علوم روز دنیا، ساخت فراوان داروها به ویژه داروهای کمیاب، پیشرفت دفاعی، انتقال ارزش های انقلاب و دفاع مقدس به نسل های دو و سه انقلاب، تأثیرگذاری بر منطقه را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی فهرست کرد.

 

انتهای پیام/س

 

دشمن چشم دوخته که مردم در ۲۲ بهمن چه می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار