لزوم تقویت و فعال‌سازی هنرستان‌های صنعتی و آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای

امام‌جمعه اهواز گفت: تنها تدریس مطالب تئوری، فایده‌ای برای جوانان ندارد باید فعال‌سازی هنرستان‌های صنعتی، دانشگاه‌های علمی کاربردی و آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  آیت‌الله سید محمدعلی جزایری، امام‌جمعه اهواز بیان داشت: انقلاب اسلامی معجزه و اراده خداوند بود. در برابر اراده همه ابرقدرت‌های جهان، خداوند خواست که ما پیروز شویم.

وی با تأکید بر اینکه اکنون نیز استکبار جهانی باید بداند که خدا یار و پشتیبان ما است، عنوان کرد: اگر برای خدا قیام کنیم بدون شک پیروز خواهیم شد.

امام جمعه اهواز گفت: برای بیعت مجدد با امام زمان (عج)، نائب برحق او، امام راحل و شهدا و به‌منظور تحکیم وحدت ملت در روز پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با تأکید بر اینکه حجم دولت زیاد است و از عهده مخارج خود بر‌نمی‌آید، بیان کرد: به گفته مسئولان تعداد ۸/۵ میلیون نفر در کشور از دولت حقوق می‌گیرند. نصف این تعداد بازنشسته هستند و اگر هر خانواده را ۴ نفر فرض کنیم از ۳۰ میلیون نفر بیشتر می‌شود و این یعنی اینکه نصف جمعیت کشور از دولت حقوق می‌گیرند.

وی افزود: هیچ دولتی در جهان این تعداد بالا از حقوق‌بگیران را ندارد و پرداخت این مبالغ سنگین، دولت را به‌زانو درمی‌آورد و این در حالی است که دولت باید بودجه خود را  برای ایجاد زیرساخت‌‌ها صرف کند.

جزایری با اشاره به اینکه برای رونق کار و اقتصاد به منابع طبیعی و استعداد و نیروی انسانی باهوش و کارآمد نیاز است، گفت: جوانان ما برای بهره‌برداری از این نعمت‌ها به آموزش فنی نیاز دارند.

وی با تأکید بر اینکه تنها تدریس مطالب تئوری، فایده‌ای برای جوانان ندارد خواستار تقویت و فعال‌سازی هنرستان‌های صنعتی، دانشگاه‌های علمی کاربردی و آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای شد.

امام‌جمعه اهواز ضمن قدردانی از تصمیم نیروهای مسلح برای آغاز آموزش‌های فنی به سربازان، گفت: علاوه بر دانش فنی، هر کاری به سرمایه نیاز دارد اما تسهیلات پرسود بانک‌ها نیز بی‌فایده و زیان‌آور است.

وی بابیان اینکه تسهیلات کم سود از محل صندوق توسعه ملی برای اختصاص به جوانان تصویب‌شده، تاکید داشت: ظاهراً شروع بازپرداخت این تسهیلات بعد از دو سال در نظر گرفته و مهلت پرداخت نیز طولانی شده است.

جزایری خواستار اطلاع‌رسانی به مردم درزمینهٔ دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی شد و گفت: صداوسیما خوزستان در این زمینه کوتاهی می‌کند و در این خصوص به‌شدت گله‌مند هستم.

انتهای پیام/م

حجم دولت سبب شده پول زیادی خرج شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.