شیخ علی الخطیب: اتحاد لبنانی‌ها عقب نشینی رژیم صهیونیستی را‌ در پی‌دارد

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی لبنان، بر اتحاد لبنانی‌ها در عقب نشینی رژیم‌صهیونیستی از مواضع تهدید آمیزش تاکیدکرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ علی الخطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مسجد شهرک لبایا در بقاع غربی از مواضع یکپارچه لبنان در حمایت از مقاومت که منجر به عقب نشینی دشمن از احداث دیوار حائل در اراضی لبنان و توقف تهدیدات این رژیم درخصوص بلوک گازی شماره ۹ و توسل به دولت آمریکا شد، تمجید کرد.

الخطیب گفت: تجربه نشان می‌دهد که دشمن صهیونیستی فقط زبان زور را می‌فهمد و وحدت ملت لبنان و وحدت کلمه سیاسی مسئولان و آمادگی ارتش لبنان و در پشت آن مقاومت، تضمینی حقیقی برای بازدارندگی در برابر هرگونه تجاوزگری علیه حاکمیت لبنان و امنیت و ثبات این کشور است. تا وقتی که این عناصر وجود داشته باشند دشمن جرات ندارد دست به حماقت دیگری بزند. بر این اساس، مسئولان لبنانی باید اهمیت هرگونه موضع گیری خود را که ممکن است در این معادله و بر منافع اقتصادی، امنیتی و سلامت ملت و یکپارچگی ارضی لبنان تاثیر گذار باشد، بدانند.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت: پاسخ به متجاوزان به لبنان کوبنده خواهد بود

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان گفت: پاسخ به متجاوزان آب و خاک لبنان کوبنده خواهد بود.
پایگاه اینترنتی العهد لبنان به نقل از محمد رعد نوشت: «ما می‌توانیم اراده خود را بر دشمن صهیونیست تحمیل کنیم که این امر با وجود رئیس جمهوری که معنای حاکمیت ملی را به شکلی خاص و قابل توجه ارائه می‌کند و نیز با داشتن ارتشی قدرتمند و ملتی طرفدار ارتش و مقاومت و نیز هماهنگی کامل بین همه طرف‌های معادل ارتش، ملت و مقاومت میسر خواهد بود».

النشره: شعار ارتش، مردم، مقاومت امروز در واقعیت لبنان متبلور است

پایگاه اینترنتی النشره لبنان در یادداشتی به قلم حسن مغربی نوشت همه گزارش‌های سیاسی و نظامی از تنش در مرز‌های جنوبی بین لبنان و فلسطین اشغالی به علت مقاصد پنهان صهیونیست‌ها علیه خاک لبنان حکایت دارند. این موضوع در نشست روز چهارشنبه شورای عالی دفاع با ریاست میشل عون رئیس جمهور و سعد الحریری نخست وزیر مطرح شد و نتیجه آن تصمیم برای مقابله با هرگونه اقدام تجاوزگرانه اسرائیل علیه خاک و آب لبنان بود. این شورا تصمیماتی برای رویارویی با این وضع اتخاذ کرد که محرمانه ماند.
میشل عون و الحریری در این جلسه تاکید داشتند که لبنان هرگز نخواهد پذیرفت اسرائیل یک وجب از خاک یا یک قطره از آب این کشور را تصرف کند و در این چارچوب بخشنامه‌هایی به نیرو‌های نظامی برای جلوگیری از هرگونه تجاوزگری علیه لبنان فرستاده شد.
منابع سیاسی معتقدند اقدام رژیم صهیونیستی به ادامه ساخت دیوار در بعضی نقاط داخل خاک لبنان همه تلاش‌های دیپلماتیک را خنثی می‌کند و برای لبنان گزینه‌ای جز دفاع از آب و خاکش با نیروی نظامی باقی نمی‌گذارد. از زمان آشکار شدن مقاصد رژیم صهیونیستی در آب‌های لبنان، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله نیز اعلام کرد که این حزب در هر تصمیمی که دولت برای دفاع از آب و خاک  لبنان مناسب بداند در کنار دولت خواهد ایستاد.
این منابع سیاسی معتقدند شعار ارتش، ملت و مقاومت امروز به صورت عملی در مواضع همگان برای دفاع از لبنان متبلور شده است. از این رو رژیم صهیونیستی امروز نخستین بار در برابر گزینه‌هایی قرار گرفته است که پیش از این وجود نداشت که عبارت است از اعتراف به هشدار‌های رسمی لبنان و عقب نشینی از همه نقشه‌های خود در راستای سیطره بر خاک و نفت لبنان و یا مقابله با نیرو‌های نظامی و مردم لبنان.

انتهای پیام/

تاکید نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی لبنان بر اتحاد لبنانی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار