سناتور آمریکایی به ترامپ توصیه کرد به فکر همراه کردن اروپایی‌ها علیه ایران باشد

سناتور دموکرات آمریکایی در گفتگو با المانیتور به ترامپ توصیه کرد به جای خروج از برجام به فکر همراه کردن اروپایی‌ها علیه ایران باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور تندروی آمریکایی در گفتگویی که در دالان‌های سنای آمریکا با خبرنگار المانیتور انجام داد به تشریح دیدگاه‌های خود درباره برجام پرداخت.

سناتور باب منندز عضو دموکرات سنای آمریکا از ایالت نیوجرسی در مصاحبه با المانیتور گفت: او هیچ برنامه‌ای برای استفاده از موقعیت خود به عنوان عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا برای پاره کردن توافق هسته‌ای ایران (برجام) ندارد.

منندز با اینکه خود یکی از طلایه‌داران اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران است، درباره تهدید‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در خصوص خروج از برجام ابراز تردید کرد.

وی گفت: به نظرم، همراه کردن متحدان اروپایی با تلاشهایمان به منظور اعمال تحریم‌های چندجانبه، به گونه بهتری می‌تواند در جهت منافع رئیس جمهور (ترامپ) باشد.

منندز در ادامه از کاخ سفید خواست تا حمایت بین‌المللی لازم را برای بازنگری در خصوص بند‌هایی از برجام که محدودیت‌های هسته‌ای ایران را به یک بازه زمانی مشخص محدود می‌کنند، به دست آورد.

براساس این بندها، محدودیت‌های هسته‌ای و دیگر محدودیت‌ها علیه ایران در گذر زمان کاهش خواهند یافت. منندز از مخالفان علنی توافق هسته‌ای ایران بوده است. اصرار فعلی منندز بر اتخاذ رویکرد چندجانبه در تعامل با اروپا، همسو با تلاش‌های سناتور بن کاردین است.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگار المانیتور تصریح کرد: اگر به دنبال فشار وارد کردن بر ایران در موضوعات خارج از برجام هستیم، کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم.

منندز چندی پیش به فساد مالی متهم شده بود اما از این اتهام تبرئه شد.

وی ماه گذشته در یک سخنرانی در سنا ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ برای عدم تایید پایبندی ایران به برجام گفت عدم تایید برجام کمکی به رفع نقایص آن نمی‌کند.

انتهای پیام/

گفتگوی سناتور تندروی آمریکایی با المانیتور درباره برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار