در دهه مبارک فجر؛

افتتاح ۱۲ طرح صنعتی و عمرانی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز

همزمان با دهه مبارک فجر ۱۲ طرح صنعتی و عمرانی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با حضور در چهار واحد صنعتی با بیان اینکه همزمان با دهه فجر، ۱۲ طرح صنعتی و عمرانی با حضور استاندار فارس به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بهره برداری رسید، اظهار کرد: از این تعداد ۱۱ طرح صنعتی و یک طرح عمرانی است که برای اجرای آن‌ها بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

وی ادامه داد: با افتتاح این واحد‌های صنعتی برای ۲۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

احد فتوحی اضافه کرد: این طرح‌ها شامل بزرگترین مجموعه صنعتی تولید رزین جنوب کشور با ظرفیت ۴۰ هزارتن و اشتغال ۴۰ نفر، بزرگترین و مجهزترین واحد تولیدی بتن و قطعات بتنی استاندارد فارس با ظرفیت ۳۵۰ هزارتن در سال و اشغالزایی ۲۲ نفر، مجموعه صنعتی تولید شیرآلات بهداشتی و اهرمی با ظرفیت تولید ۵۰ هزار عدد در سال و اشتغالزایی ۲۳ نفر و واحد برش و بسته بندی انواع کاغذ با ظرفیت ۳ هزار تن و اشتغال ۱۴ نفر است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: این واحد‌ها به صورت مستقیم و با حضور استاندار فارس به بهره برداری رسیدند.

فتوحی بیان کرد: این واحد‌ها شامل واحد صنعتی تولید پودر ژله با ظرفیت ۱۶۱۰۰ تن درسال، واحد تولیدی انواع لباس فرم باظرفیت ۱۳۰ هزارعدد درسال، واحد تولیدی کاشی پخت سوم باظرفیت ۱۵۰۰ تن، واحد صنعتی پری فرم باظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تن در سال، مجموعه صنعتی تولید انواع الکترود جوشکاری باظرفیت ۲۰ هزارتن، واحد تولید انواع هواساز و سامانه‌های تهوبه با ظرفیت ۵۰ دستگاه و مجموعه صنعتی تولید انواع لوله استیل بادرز جوش باظرفیت ۱۰۰ تن است.

وی از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز خبر داد و بیان کرد: این طرح با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به واگذاری زمین در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان، ادامه داد: تاکنون افزون بر ۵ هزار و ۶۰۰ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی فارس منعقد و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد بهره بردار با اشتغال افزون بر ۳۲ هزارنفر درمرحله فعالیت و تولید هستند.

فتوحی با اشاره به اجرایی شدن دستور استاندار فارس در زمینه اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری در ۴۱ شهرک‌ها و ناحیه صنعتی استان گفت: با اعمال این مشوق‌ها که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال انجام شده، شاهد جهش در سرمایه گذاری‌های جدید در شهرک‌های صنعتی هستیم.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۲۴ قرارداد جدید سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی فارس منعقد شده که در مقایسه با سال گذشته دو برابر رشد داشته است که نوید بخش ایجاد اشتغال و رونق تولید و صنعت خواهد بود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، فعال سازی واحد‌های راکد و به ظرفیت رسانی واحد‌های نیمه ظرفیت را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و گفت: حدود ۵۰۰ واحد راکد یا ظرفیت پایین شناسایی و پایش شده که برنامه ریزی برای فعال سازی یا به ظرفیت رسانی کامل انجام و تاکنون. ۵۶ واحد راکد در پنج ماه اخیر به چرخه تولید بازگشته است.

در روستای ظفر آباد هم مدرسه ۱۲ کلاسه خیر ساز به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این آموزشگاه ۵۰۰ نفر از دانش آموزان پسر و دختر در دو شیفت مشغول به تحصیل شدند.

این آموزشگاه با اعتبار ۱۲ ملیارد ریال در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع در دو طبقه، دارای نمازخانه، آزمایشگاه و کلاس‌های فناوری ساخته شده است.

انتهای پیام/ن

بهره برداری از طرح های صنعتی و عمرانی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.