بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی و تأمین آب شهرک صنعتی پاسارگاد

هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر ۲ طرح عمرانی در شهرک صنعتی پاسارگاد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در مراسم بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی در شهرک صنعتی پاسارگاد با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار پاسارگاد، طرح‌های گازرسانی و تأمین آب این شهرک صنعتی به بهره‌برداری رسید.

احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه این طرح‌ها بااعتباری افزون بر ۶۳ میلیارد ریال اجراشده است، گفت: طرح گازرسانی به شهرک صنعتی پاسارگاد در دو بخش اجرای خط انتقال گاز به طول ۹ کیلومتر و اجرای شبکه داخلی به طول ۷ کیلومتر اجراشده است.

وی افزود: طرح انتقال گاز با ایجاد دو ایستگاه تقویت فشار بااعتبار افزون بر ۵۶ میلیارد ریال توسط شرکت گاز فارس و طرح شبکه داخلی نیز بااعتباری افزون بر ۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی انجام‌شده است.

فتوحی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح تأمین ظرفیت ۶۰ پوند فشار گاز برای واحد‌های صنعتی فراهم که با اجرای طرح احداث ایستگاه tbs در آینده، این ظرفیت به ۲۵۰ پوند افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اجرای طرح تأمین آب تصریح کرد: این طرح بااعتبار ۲.۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس انجام و ظرفیت تأمین پایدار ۱۰ لیتر بر ثانیه فراهم‌شده است.

فتوحی بابیان اینکه در سال‌های اخیر بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه و اجرای زیرساخت‌ها در این شهرک صنعتی هزینه شده است، مطرح کرد: شهرک صنعتی پاسارگاد دارای تمامی امکانات زیرساختی است و آماده جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان اینکه طرح‌های آسفالت، روشنایی و فضای سبز نیز با انتخاب پیمانکار به‌زودی اجرایی می‌شود، ادامه داد: این شهرک صنعتی با مساحت ۵۰ هکتار ظرفیت استقرار ۱۶۰ واحد با اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر را دارد که تاکنون ۱۶ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد و ۲ واحد نیز با ظرفیت ۳۵ نفر در مرحله بهره‌برداری است.

فتوحی با اشاره به اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: سهم پرداخت نقدی قیمت واگذاری زمین در این شهرک صنعتی به ۱۰ درصد با اقساط ۴۲ ماهه در نظر گرفته‌شده و چنانچه سرمایه‌گذاران بتوانند بر اساس برنامه زمان‌بندی‌شده نسبت به ایجاد تولید و اشتغال اقدام کنند از مشوق ۶۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

افتتاح طرح‌های گازرسانی در شهرک صنعتی پاسارگاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار