کلنگ زنی نیروگاه برق شهرستان کهگیلویه

پروژه مهم سیکل ترکیبی 500 مگاواتی شهرستان کهگیلویه با حضور مسئولان و مردم در منطقه پادوک کهگیلویه کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

به گزارشگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان ازیاسوج ؛  با بهره‌برداری از کارخانه سیمان و پتروشیمی دهدشت و همچنین واحدهای پایین دستی آن نیاز شهرستان به تامین برق بیش از پیش احساس می‌شود پس ضروری است که مسئولان و مردم در احداث نیروگاه سیکل ترکیبی همکاری لازم را داشته باشند.

پروژه مهم سیکل ترکیبی 500 مگاواتی شهرستان کهگیلویه به عنوان دومین پروژه با حضور مسئولان و مردم در منطقه پادوک کهگیلویه کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیر عامل شرکت انرژی آفتاب سیوان در حاشیه این برنامه اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی کهگیلویه بزرگ یک نیروگاه 500 تا 700 مگاواتی است که با تکنولوژی توربین‌های گازی کلاس F یا کلاس H قابلیت تولید 700 مگاوات را دارد که بیش از مصرف استان کهگیلویه وبویراحمد است.

سالم افزود: امیدوارم با احداث این نیروگاه مشکل افت ولتاژ و کمبود برق استان به طور کامل برطرف شود و بتواند زیرساخت لازم برای توسعه استان و شهرستان کهگیلویه بزرگ را فراهم کند.

وی گفت: برای احداث این نیروگاه نیاز به 325 میلیون یورو ارز هست که 80 درصد آن از طریق صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

سالم ادامه داد: علاوه بر اعتبار ارزی برای احداث این نیروگاه به 250 میلیارد تومان اعتبار ریالی نیاز است و در زمان ساخت نیروگاه که 36 ماه طول می‌کشد برای 1000 تا 1500 نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

با بیان اینکه در دوره بهره‌برداری این نیروگاه نزدیک 150 نفر به صورت پایدار در این نیروگاه مشغول به کار می‌شوند، عنوان کرد: مراحل اجرایی از هفته آینده شروع می‌شود که شامل تسطیح زمین، دیوار کشی، انتقال آب، تامین برق، آزمایشات ژئوتکنیک و زلزله شناسی هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تامین برق استان نیاز است که حداقل دو نیروگاه 500 مگاواتی را ایجاد کنیم.

علی محمد احمدی افزود: امروز نخستین نیروگاه کلنگ زنی شد و امیدوارم که با راه‌اندازی دومین نیروگاه سیکل ترکیبی بتوانیم 1000 مگاوات برق در استان تولید کنیم و علاوه بر تامین برق مورد نیاز استان صادرات برق نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/ش

احداث نیروگاه برق نیازمند توسعه صنعت شهرستان کهگیلویه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.