دیپلمات روس: روسیه و ایران به همکاری در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌دهند

سفیر روسیه در ایران در مصاحبه با خبرگزاری تاس بر ادامه همکاری‌های مسکو و تهران در مبارزه با باقیمانده تروریست‌ها در سوریه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ لوان دژاگاریان، سفیر روسیه در تهران، روز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفت روسیه و ایران به همکاری در مبارزه با باقیمانده تروریست‌ها در سوریه ادامه خواهند داد.

او گفت: «کشور‌های ما نقش مهمی در پیروزی در برابر تروریسم داشته‌اند و همکاری روسیه-ایران (در حل و فصل سیاسی مسئله سوریه، و مبارزه با گروه‌های تروریستی باقیمانده)، از جمله از طریق تماس نزدیک با همتایان ترکیه‌ای ادامه خواهد یافت.»

سفیر روسیه در تهران افزود: «مسکو از سطح پیشرفته تماس‌ها میان روسیه و ایران درباره مسئله سوریه، از جمله در خصوص مناطق عاری از تنش و درگیری، رضایت دارد.»

دژاگاریان در ادامه اظهاراتش گفت: روسیه امیدوار است در سال ۲۰۱۸ در مذاکرات با ایران درباره استفاده از ارز‌های ملی در پرداخت‌ها به پیشرفت دست یابد.

او افزود: «گروه‌های کاری بانک‌های مرکزی دو کشور چندین نشست داشته‌اند. تا آنجا که ما می‌دانیم، تماس‌ها و مذاکرات فشرده ادامه دارد.»

سفیر روسیه در ایران اضافه کرد: «ما امیدواریم در سال ۲۰۱۸ به پیشرفت دست یابیم و اگر بتوانیم تصمیمات نهایی را اتخاذ کنیم قادر خواهیم بود از شرایط مطلوب به صورت گسترده استفاده کنیم.»

در مارس ۲۰۱۷، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پس از مذاکراتی با حسن روحانی، همتای ایرانی، خود گفت دو کشور برای ایجاد شرایط مطلوب برای استفاده از ارز‌های ملی در پرداخت‌ها تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/

گفتگوی سفیر روسیه در ایران با خبرگزاری تاس

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار