آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف در شیراز

چهاردهمین نمایشگاه فرش دستباف با حضور جمعی از مسئولان استان و برترین تولید کنندگان و بافندگان فرش دستباف کشور آغاز به کار کرد.

سید محمود موسوی مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  اظهار داشت: فرش دستباف ایرانی به عنوان یکی از بهترین صنایع دستی ایران به جهانیان معرفی شده است و جایگاه مهمی در صادرات، بازار‌های بین المللی و اقتصاد کشور دارد و با توجه به اینکه در مراحل تولید آن چندین فرصت شغلی متنوع ایجاد می‌شود از لحاظ اشتغال زایی نیز بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: کمک به پیشرفت و اعتلای صنعت فرش دستباف و فراهم کردن زمینه‌ای مناسب جهت معرفی این صنعت به علاقمندان و توسعه تجارت فعالان داخلی این عرصه و آشنایی با بازار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

موسوی همچنین از حضور ۷۰ شرکت از سراسر نقاط کشور با زمینه فعالیت تولید انواع فرش دستباف، تابلو فرش، گلیم، گبه، جاجیم و گلیم فرش در سالن حافظ خبر داد و افزود: مشارکت کنندگان بومی استان فارس و از شهر‌های آباده، بوانات، فراشبند، فیروز آباد، قیروکارزین، داراب و مرودشت بوده و مابقی شرکت کنندگان از دیگر استان‌های کشور و از شهر‌های تهران، تبریز، قم، ارومیه، اصفهان، مشهد، کرمان و گلستان در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس گفت: در این نمایشگاه، دانشگاه ها، مراکز علمی و مراکز فنی و حرفه‌ای فعال در حوزه نقشه کشی و طراحی حضور دارند.

موسوی ادامه داد: این نمایشگاه تا ۲۷ بهمن از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپاست.
انتهای پیام/ر

گشایش نمایشگاه فرش دستباف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار