معاون فرهنگی دانشگاه قم مطرح کرد؛

اختتامیه سوگواره ملی سفر تا صفر در ایام فاطمیه برگزار می شود

حجت الاسلام نوروزی گفت:اختتامیه سوگواره سفر تا صفر توسط معاونت فرهنگی دانشگاه قم وجهاد دانشگاهی واحد قم در۲۴ بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی،معاون فرهنگی دانشگاه قم،عنوان کرد: چهارمین دوره از سوگواره "سفر تا صفر" برای اولین بار در گستره ملی برگزار شد؛ دوره اول و دوم سوگواره به صورت استانی و دوره سوم منطقه ای برگزار شده بود.

معاون فرهنگی دانشگاه قم با بیان اینکه فراخوان سوگواره از 9 مهرماه همزمان با عاشورای حسینی منتشر شد، بیان کرد: آثار در سه بخش هنری، ادبی و پژوهشی و در 7 رشته پوستر، خطاطی، عکس، نمایش‌نامه‌خوانی، شعر و داستان کوتاه و مقاله دریافت شد.

نوروزی در خصوص آثار ارسالی افزود: در رشته عکاسی 1030اثر از 520 عکاس، در رشته شعر 850 اثر از 480 شاعر، 670 داستان کوتاه از 405 نفر، 32 مقاله، 31 مورد نمایش نامه خوانی، 70 پوستر و 182 اثر خط و در مجموع 2765 اثر دریافت شد.

دبیر سوگواره سفر تا صفر اظهار داشت: از نکات قابل توجه حضور هنرمندان برجسته در سوگواره بود که کیفیت آثار را بالا برده است، برای مثال در شعر 50 شاعر برجسته صاحب اثر در کنگره های بین المللی برای سوگواره اثر ارسال کرده اند؛ همچنین از اتفاقات ویژه این دوره حضور 8 شرکت کننده زیر 12 سال می باشد که یکی از این شرکت کننده ها جزء برگزیده ها نیز می‌باشد.

وی یادآورشد: طبق برنامه اعلام شده بنا بود اختتامیه در اواخر ماه صفر برگزار شود اما با توجه به حجم بالای آثار و تمدید مهلت ارسال، با ورود به ماه های ربیع الاول و ربیع الثانی با توجه به فضای سوگواره اختتامیه به ایام فاطمیه موکول شد.

وی با اشاره به استقبال پیش بینی نشده از سوی هنرمندان گفت: به دلیل حجم بالای آثار ارسالی و درخواست های مکرر زمان ارسال آثار یک نوبت تمدید شد و در نهایت 2هزارو 765 اثر از 1582 هنرمند و پژوهشگر توسط دبیرخانه دریافت شد.

معاون فرهنگی دانشگاه قم عنوان کرد: اختتامیه سوگواره ملی "سفر تا صفر" سه شنبه 24 بهمن ماه از ساعت 9 صبح در تالار شیخ مفید دانشگاه قم همراه با قرعه کشی سفر عتبات عالیات برای حاضران برگزار می شود.

یادآور می شود؛ سوگواره سفر تا صفر توسط معاونت فرهنگی دانشگاه قم و جهاد دانشگاهی واحد قم برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

برگزاری اختتامیه سوگواره ملی سفر تا صفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار