مشاور نتانیاهو: قدرت روسیه در حل و فصل بحران اخیر در سوریه بیش از آمریکاست

مشاور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت تل‌آویو برای فرونشاندن تنش‌های اخیر میان ایران، سوریه و این رژیم چشم انتظار کمک‌های مسکو است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، تنش ها در منطقه خاورمیانه با درگیری های نظامی اخیر میان اسرائیل و نیروهای سوری تحت حمایت ایران در بلندی های جولان افزایش یافته است. در پی این درگیری‌ها مشاور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قدرت روسیه را در فرو نشاندن این تنش‌ها بیش از آمریکا توصیف کرد.

رژیم صهیونیستی روز شنبه با ادعای ساقط کردن یک پهپاد ایرانی مناطقی از سوریه را مورد حمله قرار داد. در درگیری های نظامی اخیر میان اسرائیل و نیروهای سوری تحت حمایت ایران دو جنگنده رژیم صهیونیستی نیز هدف قرار گرفت.

در پی وقوع این درگیری ها در منطقه حساس بلندی های جولان در جنوب سوریه، «مایکل اورن» مشاور نتانیاهو در امور دیپلماتیک اظهار کرد اسرائیل برای حل این بحران روی کمک های مسکو بیش از آمریکا حساب می کند.

مایکل اورن درباره بحران اخیر میان تل‌آویو و سوریه گفت: «آمریکا درصدد حمایت از ماست؛ اما واشنگتن تقریبا هیچ اهرمی در این خصوص در دست ندارد. آمریکا حضور پررنگی در سوریه ندارد؛ آمریکا در این بازی نقشی ندارد. در حال حاضر انتظار می رود روس ها بتوانند مانع از تداوم این بحران شوند؛ من فکر نمی کنم در حال حاضر کسی موافق آغاز جنگ باشد.»

مشاور نتانیاهو در ادامه اظهاراتش ادعا کرد اسرائیل تصور می کند روسیه قادر است ایران و سوریه را مهار کند. پس از افزایش تنش ها در منطقه و درگیری نیروهای اسرائیلی و سوری در بلندی های جولان، پوتین و نتانیاهو در یک تماس تلفنی در خصوص اقدام نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن مواضع سوری ها بحث و گفتگو کردند.

شایان ذکر است، روسیه طرف های درگیر در منطقه را به حفظ آرامش و اجتناب از رویارویی نظامی دعوت کرد. کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: «مسکو عمیقا در خصوص تحولات اخیر سوریه ابراز نگرانی می کند. طرف روسی از هرگونه اقدامی که در راستای اجتناب از آغاز دور جدیدی از درگیری های خطرناک در منطقه باشد، حمایت می کند.»

انتهای پیام/

اظهارات مشاور نتانیاهو در پی سقوط جنگنده رژیم صهیونیستی در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار