عراق هزینه بازسازی این کشور پس از جنگ با داعش را ۸۸ میلیارد دلار اعلام کرد

مقامات عراقی روز دوشنبه در کنفرانس کویت از نیاز به بودجه ۸۸ میلیارد دلاری برای بازسازی این کشور خبر دادند.

عراق هزینه باسازی این کشور را 88 میلیارد دلار اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، مقامات عراق روز دوشنبه در کنفرانس بین‌المللی خیرین در کویت اعلام کردند بازسازی این کشور پس از سه سال مقابله با گروه تروریستی داعش به 88.2 میلیارد دلار هزینه نیاز دارد.

خیرین و سرمایه‌گذاران در هفته جاری برای گفتگو درباره بازسازی اقتصاد و زیرساخت‌های عراق که اخیراً از جنگ ویرانگر با گروه تروریستی داعش فارغ شده است، در کویت گردهم آمدند. این گروه افراطی تقریباً یک سوم عراق را تحت کنترل خود درآورده بود. عراق در ماه دسامبر آزاد شدن تمام خاک این کشور را که در سال‌های 2014 و 2015 به دست داعش افتاده بود، اعلام کرد. مدیرکل وزارت برنامه‌ریزی عراق در کنفرانس فوق اعلام کرد برای بازسازی عراق در کوتاه مدت 22 میلیارد دلار و در میان مدت 66 میلیارد دلار لازم خواهد بود. او زمان دقیقی برای دریافت این بودجه را اعلام نکرد.

«سلمان الجمیلی»، وزیر برنامه‌ریزی عراق نیز گفت: «بازسازی عراق ثبات این کشور را تامین می‌کند و در نتیجه منطقه و جهان نیز به ثبات می‌رسد.

عراق فهرستی از 157 طرح را برای جذب سرمایه‌گذار در این کنفرانس منتشر کرد. 1900 هیئت از سوی دولت‌های مختلف، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای شرکت در این کنفرانس ثبت نام کرده بودند. این طرح‌ها شامل بازسازی تاسیساتی مانند فرودگاه موصل و جذب سرمایه‌های جدید برای تنوع دادن به اقتصاد عراق و کم کردن وابستگی آن به نفت می‌شوند.

بازسازی مسکن، بیمارستان، مدرسه، جاده، تجارت و ارتباطات مخابراتی باعث ایجاد شغل برای جوانان و پایان یافتن به آوارگی صدها هزار نفر می‌شود. این شرایط چندین دهه خشونت قومی و سیاسی را پایان می‌دهد.

به گفته مقامات عراقی تقریباً 138 هزار واحد مسکونی آسیب دیده‌اند و نیمی از آنها به طور کامل ویران شده‌اند. حدود 2.5 میلیون نفر در پی درگیری‌های این کشور آواره شده‌اند. با اینکه کشورهای دیگر می‌توانند به عراق کمک کنند؛ آمریکا که ائتلافی را هدایت می‌کرد و حملات هوایی در این کشور انجام می‌داد قصد کمک مالی ندارد.

انتهای پیام/

 

نیاز مالی 88 میلیارد دلاری عراق برای بازسازی این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر داعش
آخرین اخبار