برنامه ریزی برای حفظ و نگه داری منابع طبیعی

رییس جهاد کشاورزی استان کرمان گفت :حفظ و نگهداری از منابع طبیعی موجود و برنامه ریزی جهت گسترش آن از جمله اهداف حوزه کاری منابع طبیعی و آبخیزداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال ۹۶ با شعار منابع طبیعی، با مردم و برای مردم برگزار می‌شود.
عباس سعیدی رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: حفظ و نگهداری از منابع طبیعی موجود و برنامه ریزی جهت گسترش آن از جمله اهداف حوزه کاری منابع طبیعی و آبخیزداری می‌باشد و در بحث منابع طبیعی نیازمند فرهنگ سازی قوی می‌باشیم که آنچه را داریم حفظ نماییم و با برنامه ریزی‌های صحیح آنچه را کمبود داریم، گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه جلوگیری از خراب کردن محیط زیست با فرهنگ سازی امکان پذیر است، گفت: زیبایی طبیعت را باید حفظ نمود و این امر در دراز مدت باید انجام شود و محدود به یک هفته و زمان خاص نباشد.
هر ساله در روز ملی درختکاری، برنامه‌ها را در سطح وسیع و فرآگیر برای کلیه اقشار جامعه با محوریت‌های مختلف مانند کودکان، بهره برداران و ... برگزار می‌شود و در سال جاری این موضوع با محوریت روحانیون انجام می‌گردد.
هدف این برنامه آموزش‌های زیست محیطی در کنار آموزش‌های دینی به مردم می‌باشد و این مراسم‌ها در سراسر استان انجام می‌شود.
در سال جاری ۲۰۰ هکتار عملیات نهال کاری محور باغین – جوپار تحت عنوان جنگل کاری باغات انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی

شعار سال ۹۶ هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، منابع طبیعی، با مردم و برای مردم است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار