معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ساری:

رونق تولید و اشتغال در ۳۲ هزار واحد صنعتی کشور

تا پایان دولت دوازدهم حدود ۳۲ هزار واحد صنعتی در کشور ایجاد، نوسازی و تکمیل ظرفیت می‌شود و برای هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است.

رونق تولید و اشتغال در ۳۲ هزار واحد صنعتی کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور امشب در آئین افتتاحیه دهمین دوره مسابقات فوتسال جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در ساری گفت:: سهمیه هر استان در نوسازی و تکمیل ظرفیت یا ایجاد صنایع جدید بر اساس گستردگی آن‌ها از ۷۰۰ تا هزار و ۳۰۰ واحد تعین شده است.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از واحد‌های صنعتی در صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان‌های کشور قرار دارند، بر لزوم حمایت از تولیدکنندگان تاکید کرد.

نجفی رویکرد اصلی سیاست‌های وزارت صنعت را اشتغال زایی معرفی کرد و افزود: بر اساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه اقدام جهادی را برای رسیدن به چشم انداز ۲۰ ساله نظام در دستور کار قرارداده است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حلقه مفقوده اشتغالزایی در بخش صنایع را مشکل ارتباط با بازار دانست

نجفی گفت: بخش اعظم مشکل اشتغال مربوط به بازاریابی است و این حلقه‌های ارتباطی است که تولید را به بازار متصل می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: در حال حاضر از ۸۰ هزار واحد صنایع کوچک، ۵۰ درصد در داخل شهرک‌ها و بقیه در بیرون شهرک‌ها قرار دارند.

نجفی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با در اختیار داشتن ۳۸ درصد اقتصاد کشور، نقش مهمی در ایجاد اشتغال و معیشت مردم دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: در کشور‌های پیشرفته ۷۰ درصد اشتغال مربوط به صنایع خرد و کوچک است و به همین دلیل ما در ایران وظیفه سنگین و بزرگی داریم و بررسی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت امروز قابل قبول نیست.

وی افزود: از ۸۰ هزار واحد صنعتی کشور بخش قابل توجهی یا تعطیل هستند و یا با طرفیت پائین کارمی کنند و این وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است تا موانع و مشکلات واحد‌های خرد و کوچک را حل و فصل کنیم.

وی گفت:: امروز همه دغدغه معیشت و اشتغال جوانان را داریم و برنامه و حرکت دولت تدبیر و امید برای موضوع اشتغال با محوریت برنامه‌های صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی است.

دهمین دوره مسابقات فوتسال جام بسیج سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور در محل مجتمع تفریحی و ورزشی وزارت کشور واقع در فرح آباد ساری آغاز به کار کرد.

در این مسابقات ۲۲ تیم از سراسر کشور به مدت پنج روز با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام /ف

۳۲ هزار واحد صنعتی در کشور ایجاد، نوسازی و تکمیل ظرفیت می‌شود

برچسب ها: صنعت ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.