امضای تفاهمنامه همکاری خبرگزاری‌های فلسطین و اسپوتنیک و شبکه راشاتودی

خبرگزاری روسی اسپوتنیک و خبرگزاری دولتی فلسطین «وفا» در روز سه شنبه یاداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری دولتی فلسطین از مسکو، تفاهم نامه همکاری میان خبرگزاری فلسطین و خبرگزاری اسپوتینک با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که برای دیدار با مسئولان روسی به این کشور سفر کرده است، امضا شد.

احمد عساف مسئول نظارت بر رسانه‌های دولتی در تشکیلات خودگردان فلسطین دو تفاهم نامه همکاری میان خبرگزاری دولتی فلسطین با خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه خبری تلویزیونی و رادیویی بین المللی «راشاتودی» (روسیه امروز) روسیه امضا کرد. محمود عباس پیش از این با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار کرده بود.

براساس دو تفاهمنامه‌ای که با اسپوتنیک و شبکه بین المللی «راشاتودی» امضا شده است، قرار بر این شد که طرفین در زمینه‌های مختلف رسانه‌ای از جمله تبادل اخبار با یکدیگر همکاری کنند.

شایان ذکر است خبرگزاری اسپوتنیک، که شبکه رادیویی نیز دارد، دفاتری در ده‌ها کشور دارد و اخبار سیاسی و اقتصادی جهان را به سمع و نظر مخاطبان خود در سطح جهانی می‌رساند.

همچنین در تفاهمنامه منعقد شده میان خبرگزاری فلسطین و شبکه خبری بین المللی راشاتودی طرفین در زمینه تبادل خبر و گزارش همکاری خواهند کرد. این شبکه روسی به زبان‌های مختلف برنامه پخش می‌کند و وابسته به موسسه «تی. وی نووستی» است که موسسه‌ای مستقل و غیرتجاری است. طرفین همچنین توافق کردند در زمینه تبادل تجربیات و برنامه‌های خبری همکاری کنند.

احمد عساف مسئول نظارت بر رسانه‌های دولتی در تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم امضای این دو تفاهمنامه تاکید کرد که زمینه‌های امضای این دو تفاهمنامه از مدت‌ها قبل فراهم گردید و انعقاد این دو تفاهمنامه در چارچوب طرح توسعه رسانه‌های دولتی فلسطین و تقویت همکاری‌ها با کشور‌های دوست و برادر در سطح جهان صورت گرفته و هدف از این کار رساندن صدای فلسطین به دنیا و جلب توجه مردم جهان به فلسطین است.

انتهای پیام/

همکاری خبرگزاری دولتی فلسطین و شبکه راشاتودی روسیه

برچسب ها: فلسطین ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار