کشته شدن شماری از پیمانکاران روسیه در حمله هوایی آمریکا

برخی رسانه‌های روسی اعلام کردند شماری از پیمانکاران روسیه در حمله هوایی چهارشنبه گذشته آمریکا به شرق سوریه کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، برخی رسانه‌های روسی اعلام کردند شماری از پیمانکاران روسیه در حمله هوایی چهارشنبه گذشته آمریکا به شرق سوریه کشته شدند.

این رسانه‌ها یادآور شدند پیمانکاران روس همراه نیرو‌های طرفدار دولت سوریه در مسیر حرکت به طرف میدان‌های نفتی استان دیرالزور بودند که هدف حملات هوایی آمریکا قرارگرفتند.

گفته می‌شود دست کم چهار پیمانکار روس بر اثر حملات هوایی چهارشنبه گذشته آمریکا به شرق سوریه کشته شدند.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس روز سه شنبه اعلام کرد دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین از اظهار نظر درباره خبر‌های مربوط به کشته شدن شهروندان روس در شرق سوریه خودداری کرده و تنها به ذکر این نکته اکتفا کرده است که باید در این باره تحقیق صورت گیرد.

از سوی دیگر جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا گفت: مسکو به واشنگتن اعلام کرده است شهروندان روسیه در منطقه‌ای که هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت، حضور نداشتند.

در حمله هوایی چهارشنبه گذشته آمریکا به شمال شرق سوریه بیش از ۱۰۰ تن از نیرو‌های مسلح وفادار به دولت سوریه کشته شدند. ­

در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد وزارت دفاع روسیه برخی گزارش‌ها درباره حملات خمپاره‌ای به پایگاه نظامی حمیمیم این کشور در سوریه در تاریخ یکم ژانویه گذشته (۱۱ دی) را تکذیب کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد خبرگزاری (آر پی سی) در گزارشی اعلام کرد پایگاه هوایی حمیمیم روسیه روز یکم ژانویه گذشته هدف حملات خمپاره‌ای تروریست‌های داعش قرار گرفته است که این گزارش بی اساس و غیر واقعی است.

وزارت دفاع روسیه افزود پایگاه هوایی حمیمیم روز یکم ژانویه هدف هیچ گونه حمله خمپاره‌ای، هوایی و یا حوادث دیگری قرار نگرفته است.

انتهای پیام/

پیمانکاران روسیه در حمله هوایی آمریکا در سوریه کشته شدند

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
این نیروی هوایی آمریکاس یا نیروی هوایی تروریستا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
امریکا باید نابود بشود
آخرین اخبار