بروجرد، بیشترین میزات تولید تخم مرغ در لرستان را دارد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: شهرستان بروجرد رتبه نخست تولید ‎تخم‎مرغ در لرستان را به خود اختصاص داده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا امینی گفت: سه واحد مرغ تخم‎گذار با مجموع ظرفیت تولید سالانه 2 هزار و 140 تن در بروجرد فعال است.

وی ظرفیت تولید سالانه تخم‎مرغ در لرستان را 7 هزار تن عنوان و بیان کرد: بروجرد با تولید 2 هزار و 140 تن حدود یک سوم تولید استان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به فعالیت 3 کارخانه صنعتی پیشرفته تولید خوراک مرغ در این شهرستان تاکید کرد: همچنین 2 کشتارگاه صنعتی در بروجرد فعال است که کشتار مرغ پیش از عرضه در بازار در این کشتارگاه‎ها انجام می‎شود.

امینی با اشاره به رتبه‎داری بروجرد در تولید تخم‎مرغ و مرغ گوشتی در استان لرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت واحدهای تولید تخم‎مرغ نیاز کشور در این زمینه را برآورده می‎کند، مجوز ایجاد واحدهای جدید و توسعه این بخش داده نمی‎شود.

وی با تاکید بر اینکه تامین گوشت قرمز و سفید مورد نیاز مصرف‎کنندگان از وظایف پشتیبانی امور دام است، گفت: با توجه به ذخایر موجود مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهار کرد: همچنین به منظور تامین نیاز و خرید شب عید شهروندان یک میلیون و100 هزار قطعه جوجه‎ریزی در این شهرستان انجام شده است.

امینی عنوان کرد: سال گذشته به منظور تامین مرغ مورد نیاز شب عید مصرف‎کنندگان در شهرستان بروجرد قریب به 800 هزار قطعه جوجه‎ریزی انجام شده بود که امسال با وجود روند افزایشی جوجه‎ریزی در مقایسه با سال گذشته مشکلی در خصوص تامین گوشت مرغ برای خرید ایام عید وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه چرخه کامل صنعت مرغ در بروجرد آن را به صنعتی خودکفا تبدیل کرده است، بیان کرد: صنعت مرغداری از قدیمی‌ترین صنایع بخش کشاورزی در بروجرد و در لرستان است، از طرفی صنعت مرغداری بروجرد جزو نخستین صنایع مرغداری در استان به شمار می‎رود که رونق بسیار خوبی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: صنعت مرغداری در این شهرستان تقریبا چرخه کاملی داشته و از مرحله تولید مرغ مادر تا صنعت جوجه‎کشی را شامل می‎شود.

انتهای پیام/د

بروجرد رتبه‎دار تولید تخم‎مرغ در لرستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار