هتک حیثیت با گوشی سرقتی مربی کشتی پر آوازه استانی

فردی ناشناس با سوء‌استفاده از شهرت وی به تمامی مخاطبین اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی موجود بر‌روی گوشی وی پیام ارسال نموده و باعث هتک حیثیت وی شده است.

هتک حیثیت با گوشی سرقتی مربی کشتی پر آوازه استانیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه بعضی از کاربران و استفاده کنندگان از تلفن‌های همراه هوشمند به امنیت آن هیچ توجهی ندارند، گفت: استفاده‌کنندگان از تلفن‌های هوشمند روز به روز بیشتر می‌شود و حتی گاهی در میان سنین نوجوانان و جوانان رقابت‌هایی در خصوص قیمت و نوع گوشی هم ایجاد می‌شود؛ اما کمتر کسی به امنیت تلفن همراه خود اهمیت می‌دهد که این امر باعث به خطر افتادن اطلاعات مهم و حتی حیاتی افراد خواهد شد.

سرهنگ علی کریمی با اشاره به تشکیل یک پرونده در پلیس فتا استان در خصوص یکی از مربیان مطرح کشتی کرمانشاه گفت: در این پرونده متهم با خریداری یک گوشی سرقتی که به فرد شاکی تعلق داشت، اقدام به استفاده از شبکه‌های اجتماعی موجود بر روی دستگاه و فرستادن پیام با استفاده از آن‌ها می‌کرد.

وی افزود: یکی از مربیان کشتی استان کرمانشاه با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان داشت مدتی قبل تلفن همراهش به سرقت رفته و به دلیل عدم رعایت نکات امنیتی، فردی ناشناس با سوء‌استفاده از شهرت وی به تمامی مخاطبین اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی موجود بر‌روی گوشی به سرقت رفته پیام ارسال نموده و باعث هتک حیثیت ایشان شده است لذا در این خصوص پرونده تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و به‌کارگیری شگرد‌های خاص پلیسی، مجرم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی در خصوص انگیزه متهم گفت: متهم در مواجهه با ادله جرم، لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که تلفن همراه مذکور را ازیک دستفروش خریداری کرده و از آنجا که شبکه‌های اجتماعی بر روی آن فعال بودند جهت اخاذی با مخاطبین ارتباط بر قرار واقدام به ایجاد مزاحمت برای شاکی نموده است.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه رعایت نکردن نکات امنیتی مشکلات زیادی برای کاربران به وجود می‌آورد، افزود: بر روی تلفن‌های همراه هوشمند انواع شبکه‌های اجتماعی نصب بوده و همچنین تصاویر و فیلم‌های زیادی نیز در آن وجود دارد، که با گم شدن و یا به سرقت رفتن گوشی کاربر دیگر صاحب آن نیست لذا باید نکات امنیتی و هشدار‌های پلیسی رعایت گردد تا اگر مشکلی پیش آمد تنها دغدغه فرد قیمت گوشی تلفن باشد نه اطلاعات موجود در آن.

سرهنگ کریمی با بیان اینکه برای حفاظت از داده‌ها و جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز به اطلاعات ذخیره شده بر‌روی گوشی از پسورد و رمزگذاری داده استفاده نمایید، به کاربران توصیه کرد: برای برنامه‌های کاربردی موجود بر روی دستگاه رمز تعیین کنید و اطلاعات محرمانه از قبیل: عکس‌ها و ویدئو‌های شخصی و خانوادگی خود را بر روی گوشی همراه نگهداری نکنید.

وی ادامه داد: همچنین در هنگام خرابی تلفن همراه خود حتی الامکان اطلاعات محرمانه و ضروری خود را تخلیه و سپس برای تعمیر به تعمیرکاران مجرب و قابل اعتماد مراجعه نمایید.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه تاکید کرد: حتما قابلیت ردیابی گوشی تلفن همراه خود را فعال نموده تا در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن بتوان آنرا پیدا کرد.

این مقام ارشد انتظامی در پایان گفت: از هموطنان عزیز درخواست داریم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
خوب نمیشه که همیشه جی پی اس روشن باشه
راه حل دیگه ای نداره
آخرین اخبار